eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty? › Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 12:53:58 +0200

    Sytuacja wygląda tak - zgodnie z art. 17 ust.2 pkt.4 kierownik
    jednostki może ustalic, że towary w momencie zakupu i produkty w
    momencie wytworzenia beda ujmowane bezpośrednio w koszty - oczywiście
    w sensie rachunkowym.
    Koszty te będą korygowane o stan magazynu na dzień bilansowy - czyli
    wlaściwie identycznie jak w KPiR.
    Mam małe (ale tylko małe) wątpliwości czy w taki sam sposób moge
    traktować koszty towarów i materiałów pod kontem podatkowym?

    Za - przepisy podatkowe nie roznicuja pod tym kontem PKiR i KH.
    Skoro mozna w KPiR, to można i w KH, skoro pozwala na to ustawa o
    rachunkowości

    Przeciw - mam dziwne wrażenie że coś mi umkneło i nie jest tak dobrze.

    Nigdy nie stosowałam tej metody w pełnej księgowości - w spółkach
    które prowadziłam zawsze był magazyn towarów i produktów i najczęściej
    jeszcze księgowość materiałowa.

    Czy ktoś ma doświadczenie z opcja odpisywania towarów i produktów w
    koszty w momencie zakupu (wytworzenia)?
    Czy nie pojawia się ze strony US sugestia że korektę kosztów o stan
    magazynu nalezy przeprowadzac co miesiąć? UoR mówi "dzień bilansowy"
    co wydaje sie jasne - nie co miesiąc robi sie bilans ;-)) ale po
    naszych USach wszystkiego można sie spodziewać.

    Mam nagle trochę nietypowy przypadek, który nie do końca jest handlem,
    nie do końca produkcja i nie dokońca usługą - właściwie 3 w 1.
    Taka uporszczona procedura byłaby świetnym rozwiązaniem, ale.. czy aby
    jest tak dobrze jak myslę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk