  • 1. Data: 2002-03-25 09:34:09
    Temat: Peugeot Partner z homologacja na ciezarowy - czy na pewno?
    Od: "Michal Z." <m...@s...com.pl>

    Chcialbym kupic samochod Peugeot Partner z roku 1999, ale nie jestem pewien
    czy homologacja, ktora posiada ten samochod uprawni mnie do odliczenia
    VAT-u. Oto co zauwazylem:

    1. Samochod ma kratke zrobiona z sieteczki (nie kraty metalowej), ktora jest
    zawieszona na haczykach pod dachem, oraz napieta pasami od spodu. Nie jest
    to trwala przegroda.

    2. Widzialem dokument wydrukowany na papierze firmowym Peugeota, gdzie jest
    opis samochodu, w ktorym stwierdza sie, ze ten samochod jest samochodem
    ciezarowym, 5 osobowym, itp.

    Prosze, poradzcie mi czy to wystarczy aby smialo odliczyc sobie VAT od
    zakupu tego samochodu, czy powinienem na cos jeszcze zwrocic uwage?

    Dziekuje z gory
    Michal Z.

  • 2. Data: 2002-03-25 14:51:53
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Michal Z. wrote:

    MZ> Chcialbym kupic samochod Peugeot Partner z roku 1999, ale nie jestem
    MZ> pewien czy homologacja, ktora posiada ten samochod uprawni mnie do
    MZ> odliczenia VAT-u. Oto co zauwazylem:

    W książce gwarancyjnej samochodu powinien być wyciąg z homologacji. Jeśli
    książki gwarancyjnej nie ma lub nie ma w niej wyciągu z homologacji, to nawet
    sobie głowy nie zawracaj.

    MZ> 1. Samochod ma kratke zrobiona z sieteczki (nie kraty metalowej),
    MZ> ktora jest zawieszona na haczykach pod dachem, oraz napieta pasami od
    MZ> spodu. Nie jest to trwala przegroda.

    Może to stanowić problem... Być może można dokupić kratkę.

    MZ> 2. Widzialem dokument wydrukowany na papierze firmowym Peugeota,
    MZ> gdzie jest opis samochodu, w ktorym stwierdza sie, ze ten samochod
    MZ> jest samochodem ciezarowym, 5 osobowym, itp.

    Jeśli ten dokument nie nazywa się 'homologacja' lub 'wyciąg z homologacji' i
    nie ma podanego jej numeru, to jest to tylko i wyłącznie świstek bez znaczenia
    prawnego :-(

    MZ> Prosze, poradzcie mi czy to wystarczy aby smialo odliczyc sobie VAT
    MZ> od zakupu tego samochodu, czy powinienem na cos jeszcze zwrocic
    MZ> uwage?

    j.w.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)