  • 1. Data: 2002-03-25 08:51:05
    Temat: Dwa punkty a numeracja faktur
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    powiedzmy, że DG prowadzona jest w dwóch punktach. US twierdzi, że ma
    być jedna KPiR i numeracja faktur ma być kolejna, czyli np.:

    FV 1/2002 Punkt1
    FV 2/2002 Punkt1
    FV 3/2002 Punkt2
    FV 4/2002 Punkt1

    Ale przecież przy większej ilości faktur ciężko to zsynchronizować.
    Można dzwonić:

    -- wystawiłam fakturę 2/2002
    -- o **** a ja właśnie też taką i miałam dzwonić...

    bez sensu!

    A co jak zatrudniam 100 pracowników, każdy dostaje bloczek faktur i
    zasuwa po terenie i sprzedaje? To musi się dać jakoś inaczej
    przeprowadzić...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-03-25 09:08:42
    Temat: Re: Dwa punkty a numeracja faktur
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-25 09:51, Użytkownik Tristan Alder napisał:
> [...]
    >
    > powiedzmy, że DG prowadzona jest w dwóch punktach. US twierdzi, że ma
    > być jedna KPiR i numeracja faktur ma być kolejna, czyli np.:

    Owszem, kolejna, ale dla każdej serii :-)
    Popatrz jaką wieloczęściową numeracje faktur ma np servisco.
    Wystarczy jeżeli wyróżnik punktu sprzedaży będzie częścią numeru
    faktury, a nie tylko dopiskiem. Nikt nie zabrania numerowania faktur
    seriami. Bedziesz miał serie faktur dla każdego punktu, np. tak:
    1/p1/2002
    1/p2/2002
    2/p1/2002
    2/p2/2002 itd.
    Tak mamy w firmie - osobna numeracja na roboty budowlane, osobna na
    usługi, osobna na wynajem pomieszczeń bo każdy rodzaj faktur wystawia
    inna osoba i dopiero byłby galimatias gdyby numeracja była jedna. Nikt
    tego nie kwestionował, a kontrole vatowskie trzepały nas swego czasu
    regularnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-25 09:11:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Witajcie,
    >+
    >+ powiedzmy, że DG prowadzona jest w dwóch punktach. US twierdzi, że ma
    >+ być jedna KPiR i numeracja faktur ma być kolejna, czyli np.:
    [...]
    >+ Ale przecież przy większej ilości faktur ciężko to zsynchronizować.

    A ile masz "zarejestrowanych miejsc prowadzenia DG" ?
    Nie mam czasu czytać w tej chwili intrukcji i rozporządzenia
    ds. KPiR ale AFAIK tam coś napisali o "ewidencji sprzedaży
    w każdym punkcie". BTW: obowiązku posiadania telefonu
    IMHO nie ma ;) więc nie można wymagać "sync via tel" !
    [...]
    >+ A co jak zatrudniam 100 pracowników, każdy dostaje bloczek faktur i
    >+ zasuwa po terenie i sprzedaje?

    Z jednej strony trudno podejrzewać że tak będziesz fakturami
    rzucał ;) (rachunek nie wystarczy ?) a z drugiej rzeczywiście
    tak się zdarza: gość z gazowni łazi i drukuje f-ry na miejscu... !
    Hm... pytanie do US ?? -;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-03-25 11:48:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > rzucał ;) (rachunek nie wystarczy ?) a z drugiej rzeczywiście
    > tak się zdarza: gość z gazowni łazi i drukuje f-ry na miejscu... !

    A z drugiej strony znam firme, ktora w JEDNYM MIEJSCU ma "trzy magazyny"
    i dla kazdego "magazynu" prowadzi oddzielna numeracje faktur.

    i mieli kontrole US .. i dalej prowadza..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-03-25 14:20:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ A z drugiej strony znam firme, ktora w JEDNYM MIEJSCU ma "trzy magazyny"
    >+ i dla kazdego "magazynu" prowadzi oddzielna numeracje faktur.
    >+
    >+ i mieli kontrole US .. i dalej prowadza..

    Dobrze gadasz.
    Wiesz co jest najśmieszniejsze ? To, że zapomniałem stosownie
    ująć to co Maddy określiła jako "serię" faktur !
    Ja sam mam dwie serie: osobno usługi, osobno sprzedaż handlowa...
    Uff !

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-03-28 10:54:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2002 10:08:42 +0100, Maddy <m...@i...pl>
    napisałbył:

> [...]
    >inna osoba i dopiero byłby galimatias gdyby numeracja była jedna. Nikt
    >tego nie kwestionował, a kontrole vatowskie trzepały nas swego czasu

    Poważnie? jesteś KOCHANA. To mi spędzało sen z powiek :-)

    Ale to zaburza całą ideę kolejnej numeracji. Bo co jeśli mój
    przedstawiciel X wystawi tylko jedną fakturę? Będzie seria?

    1/y/2002
    2/y/2002
    3/y/2002
    ..
    2000000/y/20002

    to seria. Ale jedna samotna faktura
    1/x/2002...

    Pytam nie bez powodu -- bowiem punkt 2 jest na razie w moim wykonaniu
    mocno wirtualny i nie sądzę, żeby tam NA RAZIE pojawiały się faktury
    zbyt często. No ale może kiedyś zaczną, więc rozeznaję sprawę.

    No i co zrobić, jeżeli do 1 kwietnia miałem tylko jeden punkt i
    numerowałem 1/2002 .... Można se tak nagle przejść do 1. kwietnia na
    numerację z serią?

  • 7. Data: 2002-03-28 15:26:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ Ale to zaburza całą ideę kolejnej numeracji. Bo co jeśli mój
    >+ przedstawiciel X wystawi tylko jedną fakturę? Będzie seria?

    Będzie.
    W zeszłym roku miałem jedną "serię" z jedną fakturą...
    Nikt nie sprawdzał, ale jakby tak nie było to bym się
    wystawił na strzał przy kontroli :)
    [...]
    >+ to seria. Ale jedna samotna faktura
    >+ 1/x/2002...

    A jest zakaz żeby mieć W OGÓLE jedną fakturę sprzedaży
    w całym roku ?? -:O
    [...]
    >+ No i co zrobić, jeżeli do 1 kwietnia miałem tylko jeden punkt i
    >+ numerowałem 1/2002 .... Można se tak nagle przejść do 1. kwietnia na
    >+ numerację z serią?

    Tu jest problem... Bo w zasadzie powinieneś mieć numeracją
    jednolitą przez cały rok podatkowy :(
    Ale czy ty stosujesz jakieś oznaczenie *poza numerem*, np.
    FS 1/2002 ?? Wtedy zamiast "FS" mógłbyś wetknąć "inny czynnik" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-03-28 20:29:53
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Tu jest problem... Bo w zasadzie powinieneś mieć numeracją
    > jednolitą przez cały rok podatkowy :(

    A czy to jest pewne? Kiedyś Orka (chyba?) pisała, że numerację można zmienić
    w ciągu roku - i nic tego nie zabrania, byle już sama numeracja była
    kolejna.

    K. Kowalski

  • 9. Data: 2002-03-28 22:32:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Mam "Faktura VAT 24/2002"

  • 10. Data: 2002-03-28 22:34:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2002 21:29:53 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> napisałbył:

    >A czy to jest pewne? Kiedyś Orka (chyba?) pisała, że numerację można zmienić
    >w ciągu roku - i nic tego nie zabrania, byle już sama numeracja była
    >kolejna.

    To jest samo w sobie sprzeczne

    1/1/2002
    15/g/2002 <= tu zmiana
    14/c/2002 <= tu zmiana

    I w ten sposób mając X faktur o dowolnych numerach generujesz X-1
    zmian i już... Tak więc traci sens kolejność.