  • 11. Data: 2011-05-02 13:05:26
    Temat: Re: Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-02 15:00, ąćęłń pisze:
    > Do oszczędzania po 6 zł/stronę + vat przy stemplowaniu "za zgodność z
    > oryginałem".
    > Serio.
    > Działa.

    Gdzie działa? Serio pytam.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-05-02 13:11:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2011 14:56, Liwiusz pisze:

    > Do czego jest zatem niezbędna pieczątka?

    na przykład do stemplowania świadectw ukończenia szkoły.

    Na przykład do stemplowania dokumentów wystawianych przez egzaminatora
    prawa jazdy. Ba, nawet wzór takiej pieczątki jest zdefiniowany w
    rozporządzeniu.

    Wiele przepisów wymaga stosowania pieczęci/pieczątek określonego rodzaju.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-05-02 13:14:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Na przykład do stemplowania dokumentów wystawianych przez egzaminatora
    > prawa jazdy. Ba, nawet wzór takiej pieczątki jest zdefiniowany w
    > rozporządzeniu.

    Albo na przykład pieczątka ośrodka szkolenia kierowców.

    Albo np. pieczątka instruktora. Co prawda już bez wzoru, ale wymagana na
    określonych drukach.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-05-02 13:16:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2011 14:58, Piotrek pisze:

    > Ale z którym konkretnie fragmentem mojego postu się nie zgadzasz

    z zacytowanym.

    > dlaczego? :-)

    Bo istnieje wiele ustawowo lub rozporządzeniami określonych zastosowań
    pieczątek/pieczęci, więc powyższe zdanie jest fałszywe. A to, że owszem,
    bywa tak, że jest ono prawdziwe przy pewnych warunkach, to nie zmienia
    faktu, że w ogólności jest ono fałszywe.

    Poza ustawowymi istnieją także ,,życiowe'' zastosowania. Np. gdy szef
    pewnego OSK pojechał na wczasy, a przyszła do nas paczka na adres
    firmowy, to Poczta Polska odmówiła jej wydania synowi szefa, ale już mi
    (zupełnie obcemu i niezatrudnionemu w OSK) wydała, bo dzierżyłem w ręku
    pieczątkę z nazwą tego OSK. :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-05-02 13:27:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > firmowy, to Poczta Polska odmówiła jej wydania synowi szefa, ale już mi
    > (zupełnie obcemu i niezatrudnionemu w OSK) wydała, bo dzierżyłem w ręku

    A gdybyś zrobienie tej pieczątki zamówił w okienku 2 na poczcie, a potem
    z tą pieczątką odebrał paczkę w okienku 1, to też byłoby ok? ;)

    (jak ja lubię absurdy poczty polskiej :) )

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-05-02 13:38:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-02 15:16, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > bywa tak, że jest ono prawdziwe przy pewnych warunkach, to nie zmienia
    > faktu, że w ogólności jest ono fałszywe.

    Ale my tu nie dyskutujemy o pieczęciach urzędowych tylko o pieczątce,
    którą chce sobie wyrobić osoba fizyczna prowadząca DG ...

> [...]
    > firmowy, to Poczta Polska odmówiła jej wydania synowi szefa, ale już mi
    > (zupełnie obcemu i niezatrudnionemu w OSK) wydała, bo dzierżyłem w ręku

    Czyli (prawdopodobnie) urzędnik pocztowy kwalifikuje się do wymiany na
    jakiegoś bardziej douczonego w kwestii pełnomocnictw i tyle w tym temacie.

    Piotrek

  • 17. Data: 2011-05-02 14:02:06
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Np. w sądzie rejonowym.

    -----

  • 18. Data: 2011-05-02 14:03:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-02 16:02, ąćęłń pisze:
    > Np. w sądzie rejonowym.

    Ale jest jakiś konkretny przepis, czy tylko takie zabobony pań z
    sekretariatu?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-05-02 14:31:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-02, =?ISO-8859-2?B?ILHm6rPx?= <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    [...]

    > A po jaki ch.. NIP?

    Można sobie życie ułatwić jak ktoś ma Ci fakturę ręcznie wypisać.
    Pieczątka wtedy załatwia sprawę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2011-05-02 15:11:32
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-05-02 14:49, witek pisze:

    > obcokrajowcy i pieczątka?
    > z ruskimi handlujesz?

    nie - z Belgami, Niemcami, i Anglikami - pięczątka musi zawierać pełny
    adres, czyli miasto województwo kraj i pełną nazwę ulicy (3 członowa) +
    eu vat etc. Nazwę firmy mam długą (3 członowa) i jeszcze jak miałbym
    nazwisko dawać to byłaby masakra. Mam dokumenty z ich pieczątkami i wiem
    jak wyglądają - ale chciałbym mieć jedną pieczątkę a nie 3 na różne
    okazje. Dlatego pytam czy w Polsce jest to zdefiniowane jakimiś przepisami.

    pozdr
    rafal