  • 1. Data: 2004-04-19 08:25:58
    Temat: Pierwsze wspólne rozliczenie?
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Pierwszy raz będę się rozliczał wspólnie z żoną, ja mam DG a żona
    pracowała w zeszłym roku jako nauczycielka. Oboje pochodzimy z różnych
    miejscowości. Postanowiliśmy składać PIT roczny w moim US.
    Czy w związku z tym moja żona musi coś wysłać do swojego US?
    Ktoś mnie postraszył, że tak i że termin już dawno minął.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-04-19 08:34:23
    Temat: Re: Pierwsze wspólne rozliczenie?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:

> [...]
    > miejscowości. Postanowiliśmy składać PIT roczny w moim US.
    > Czy w związku z tym moja żona musi coś wysłać do swojego US?

    Jedni mówia musi, inni że nie.
    Teoretycznie takie inormacje US maja sobie przekazywac pomiędzy soba.
    Ale w praktyce to niezawiadomienie "pominętego" urzędu powoduje że tenże
    urząd po jakims czasie zaczyna sie czepiać że rocznego PITu nie dostał i
    trzeba sie tłumaczyć w niemiłej atmosfrze.

    Dlatego lepiej napisac krótkie pismo do tego US, do którego zeznanie nie
    idzie, że w związku ze wspólnym rozliczeniem PIT został złożony w takim
    to a takim urzędzie.

    > Ktoś mnie postraszył, że tak i że termin już dawno minął.

    Nie ma żadnego terminu poza tym że termin rozliczenia rocznego uplywa 30
    kwietnia ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-19 09:49:14
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    US w ktorym zlozysz zeznanie roczne raczej nie powiadomi USu wlasciwego wg
    miejsca zamieszkania Twojej zony....
    Mialam ostatnio taka sytuacje..... Maz od roku mieszka w innym miescie, ja
    przeprowadzilam sie dopiero w tym roku, i rozliczylismy sie razem, w USie
    wlasciwym wg mojego miejsca zamieszkania na dzien 31.12.2003....Cos nas
    podkusilo zeby zlozyc jeszcze NIP3 aktualizacyjny i sie zaczelo..... Pani
    ciezko bylo zrozumiec dlaczego ona ma to wklepac do systemu, skoro oboje
    dzisiaj mieszkamy w innym miescie....10 minut tlumaczylam ze w ostatnim dniu
    roku 2003 mieszkalam w miejscowosci X i US w ktorym rzeczona Pani
    urzedniczka pracuje jest wlasciwym dla miejsca X.... nie wiem , 15-ta
    dochodzila, moze osma godzina myslenia tej wlasnie kobiecie ciezko
    przychodzi....Skonczylo sie na tym , ze pani wykrzyczala, ze maz ma sobie w
    miejscowosci Y w US sam oswiadczenie zlozyc i ona ma trzy miesiace czasu na
    wklepanie naszego zeznania, i zwrot podatku otrzymamy na ostatnia chwile.
    Wyszlismy z mezem tonac we lzach ze smiechu.......

    Polecam zlozenie przez zone (w Usie zony oczywiscie)oswiadczenia
    stwierdzajacego: Ja, ....legitymujaca sie.....NIP.....adres
    zamieszkania......... oswiadczam ze dniu.... zlozylam zeznanie roczne PIT w
    US .... wraz z malzonkiem....., legitymujacym sie.... NIP..........adres
    zamieszkania.........

    tyle wystarczy, poczta wyslij do 30 kwietnia i koniec
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 4. Data: 2004-04-19 17:24:30
    Od: "Witek" <w...@g...pl>

    Ostatecznie można wysłać pocztą na dowolny US. To US ma wtedy obowiązek
    przekazać zgodnie z właściwością, a złożenie zeznania do niewłaściwego US
    nie uchybia terminom potwierdzonym przez pocztę.

    Witek