  • 1. Data: 2004-04-19 07:18:59
    Temat: Okulary korekcyjne w koszta
    Od: "Hubert" <p...@p...edu.pl>

    Witam,
    mam DG, KPiR i VAT.
    Swiadcze uslugi informatyczne wiec przesiaduje calymi dniami przed
    komputerem.
    W zwiazku z tym iz popsul mi sie nieznacznie wzrok wymieniam okulary.
    Czy moge nowe okularki (z filtrem do komputera) wrzucic w koszty i odliczyc
    VAT?

    Hubert Biczyk
    prezes(at)pjwstk.edu.pl
    GG:324023

  • 2. Data: 2004-04-19 08:32:59
    Temat: Re: Okulary korekcyjne w koszta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, Hubert wrote:
    >+ W zwiazku z tym iz popsul mi sie nieznacznie wzrok wymieniam okulary.

    O ile rozumiem prawidłowo interpretacje które czytałem: nie.
    Twoje zdrowie (podobnie jak chlebuś Łukasza :)) to w rozumieniu
    polskich przepisów podatkowych twój problem.

    >+ Czy moge nowe okularki (z filtrem do komputera) wrzucic w koszty

    To są dwie RÓŻNE (IMO !) rzeczy: okularki to sprzęt korekcyjny
    służący rehabilitacji lub leczeniu i nijak się w KUP nie łapią,
    natomiast filtr to jest BHP - i jak najbardziej (IMO) można
    w KUP wrzucić i VAT odliczyć !
    BTW: jesteś pewien że większy monitor z niską emisją nie dałby
    *łącznie* lepszych wyników niż filtr ?? Aczkolwiek nie podejmę
    się podważania szkodliwości ELF i beta na zdrowie (czytaj:
    w skali tego co jest *przed* spełniającym normy monitorem),
    to jeśli chodzi o oczy mam własną opinię "w tym temacie".
    Siedzę teraz przed 19"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-20 12:09:58
    Od: "Hubert" <p...@p...edu.pl>

    > O ile rozumiem prawidłowo interpretacje które czytałem: nie.
    > Twoje zdrowie (podobnie jak chlebuś Łukasza :)) to w rozumieniu
    > polskich przepisów podatkowych twój problem.

    Bylem w US - powiedziano mi ze nie ma klopotu - w koszta mozge wrzucic.
    Nie wiem jeszcze co z VATem

> [...]
    > w skali tego co jest *przed* spełniającym normy monitorem),
    > to jeśli chodzi o oczy mam własną opinię "w tym temacie".

    Posluchaj nie o to tu chodzi :)

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 4. Data: 2004-04-20 16:56:28
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-19 09:18, Użytkownik Hubert napisał:

    > W zwiazku z tym iz popsul mi sie nieznacznie wzrok wymieniam okulary.
    > Czy moge nowe okularki (z filtrem do komputera) wrzucic w koszty i odliczyc
    > VAT?

    Ja wrzucilem.
    ---

  • 5. Data: 2004-04-20 19:32:26
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "czeslaw" <n...@d...slp.pl> napisał w wiadomości
    > Ja wrzucilem.

    Poczekaj na najbliższą kontrolę VAT. Ale sobie paniusie poharcują:-(