  • 1. Data: 2003-01-29 13:51:26
    Temat: Pit-11
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Witam!
    Mam taki dylemat przy wypełnianiu Pit-11, a mianowicie: Miesięczne koszty
    uzyskania przychodu w 2002 r. dla osoby dojeżdżającej z innej miejscowości
    wynoszą 120, 33 zł, czyli rocznie 120,33 zł x 12= 1443,96 zł. Przeczytałam
    że roczne koszty nie mogą przekroczyć 1443,90 zł.
    Napiszcie bardzo proszę czy wpisać 1443,96 (tak wynika z kartoteki
    pracownika), czy też 1443,90 zł.
    Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?
    Pozdrawiam
    Hania

  • 2. Data: 2003-01-29 14:14:16
    Temat: Re: Pit-11
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownika), czy też 1443,90 zł.
    > Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?

    Myślę, że jeśli wpisze się mniejszą kwotę kosztów to nie będą wzywać do US.

    M.K.

  • 3. Data: 2003-01-29 14:28:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik HANIA napisał:
> [...]
    > pracownika), czy też 1443,90 zł.
    > Wiem ,że różnica jest niewielka, ale gdyby przez to mieli wzywać do US?

    Wpisz 1443,90 bo tyle mozna odliczyć.
    Pracownik wypełniając swojego PITa najpewniej przepisze koszty prosto z
    PIT-11 i będą go potem ciągac o 6 groszy.
    Nawet nie że niedopłata podatku, ale że im system błąd wyrzuca.

    W końcu teoretycznie niedopłata podatku wyniosła 1 grosz, a podatek
    zaokrągal sie do 10 groszy więc tego nawet nie widać :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-29 14:46:51
    Od: "meggi" <m...@p...NO_SPAM.onet.pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b18oe4$f60$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > W końcu teoretycznie niedopłata podatku wyniosła 1 grosz, a podatek
    > zaokrągal sie do 10 groszy więc tego nawet nie widać :-))

    ups.. no to ladnie sie zalatwilam - przeoczylam te 1443,90 i wydrukowalam
    PIT prosto z programu z 11143,96...:( dalam pracownikowi i wyslalam do US
    juz.

    co zrobic teraz? wyslac do US korekte?

    pozdrawiam
    meggi

  • 5. Data: 2003-01-29 14:53:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik meggi napisał:

    > ups.. no to ladnie sie zalatwilam - przeoczylam te 1443,90 i wydrukowalam
    > PIT prosto z programu z 11143,96...:( dalam pracownikowi i wyslalam do US
    > juz.

    Ej.. chyba jednak nie 11 143,96 :-))))

    > co zrobic teraz? wyslac do US korekte?
    Lepiej zwrócic uwage pracownikowi, jeżeli to tylko mozliwe, żeby sobie
    na picie rocznym wpisał koszty prawidłowe. I powinno być po sprawie.
    Ja zawsze zwracałam na to uwagę w moich pitach (czasem w sądzie dziwnie
    liczą koszty - ostatnio nie zgadzały mi się o 1,50) ale ja mam zboczenie
    zawodowe :-))

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-29 15:05:26
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    >
    > W końcu teoretycznie niedopłata podatku wyniosła 1 grosz, a podatek
    > zaokrągal sie do 10 groszy więc tego nawet nie widać :-))

    Teoretycznie może się zdarzyć sytuacja, że jeden grosz kosztów w tą czy w
    tamtą to różnica na podatku nawet 40 groszowa. Po drodze jest zaokrąglanie
    podstawy do pełnych zł na sposób "matematyczny". Ten jeden grosz kosztów
    może dać w efekcie dochód z końcówką 49 albo 50 gr co daje podstawy
    opodatkowania różne o 1 zł.

  • 7. Data: 2003-01-29 16:45:15
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Bardzo dziękuję.
    Hania

  • 8. Data: 2003-01-29 17:10:33
    Od: "meggi" <meggi@NO_SPAMpost.pl>

    US

    > Ej.. chyba jednak nie 11 143,96 :-))))

    no jasne, ze 1443,96:)

    > Lepiej zwrócic uwage pracownikowi, jeżeli to tylko mozliwe, żeby sobie
    > na picie rocznym wpisał koszty prawidłowe. I powinno być po sprawie.

    tak zrobie, dzieki:))
    a na przyszlosc niestety musze bardziej uwazac....

    pozdrawiam
    meggi

  • 9. Data: 2003-01-29 22:26:51
    Od: mm01 <m...@w...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Wpisz 1443,90 bo tyle mozna odliczyć.
    Maddy

    PIT-11 wypełniłaś prawidłowo, powinno być 1443,93 cytuję informacje z
    drugiej str. PIT-11:
    "2) W kwocie kosztów uzyskania przychodów wykazuje się koszty faktycznie
    uwzględnione przez płatnika przy przy poborze zaliczek na podatek."

    dobra rada jest pinformowanie pracownika ile ma potracic

    pozdrawiam
    Mariusz M.