  • Data: 2013-01-12 20:20:06
    Temat: Pit-36 czy 37?
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Parę dni temu moja TŻ dostała wezwanie do złożenia korekty PITów
    rocznych złożonych na formularzu PIT-37, bo niby jest źle - powinno być
    na PIT-36.

    Cały dowcip polega na tym, że TŻ pracuje w placówce prowadzonej przez
    ambasadę państwa UE, z czego wynika fakt, że mimo umowy o pracę, musi
    sama odprowadzać zaliczki na podatek co miesiąc. Umowa o pracę jest
    normalna, ZUS jest odprowadzany przez ten podmiot.

    Do tej pory rozliczała się co miesiąc na "wirtualnym" bo nieistniejącym
    formularzu PIT-53. Wszystkie przelewy do US wpłacaliśmy jako PIT-53.

    Księgowa, która nas obsługuje za każdym razem zasięgała języka w US na
    jakim formularzu składać zeznanie roczne i była odpowiedź - PIT-37.

    Dlaczego musimy teraz trzy zeznania ponownie złożyć na PIT-36? Z tego,
    co mi się wydaje jeden i drugi formularz jest w porządku. Czy to po
    prostu zwykła upierdliwość "pani w urzędzie" czy jakaś niewiedza po
    którejś ze stron?

    --
    Tomek Głowacki