  • 1. Data: 2013-01-12 20:20:06
    Temat: Pit-36 czy 37?
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    Cześć,

    Parę dni temu moja TŻ dostała wezwanie do złożenia korekty PITów
    rocznych złożonych na formularzu PIT-37, bo niby jest źle - powinno być
    na PIT-36.

    Cały dowcip polega na tym, że TŻ pracuje w placówce prowadzonej przez
    ambasadę państwa UE, z czego wynika fakt, że mimo umowy o pracę, musi
    sama odprowadzać zaliczki na podatek co miesiąc. Umowa o pracę jest
    normalna, ZUS jest odprowadzany przez ten podmiot.

    Do tej pory rozliczała się co miesiąc na "wirtualnym" bo nieistniejącym
    formularzu PIT-53. Wszystkie przelewy do US wpłacaliśmy jako PIT-53.

    Księgowa, która nas obsługuje za każdym razem zasięgała języka w US na
    jakim formularzu składać zeznanie roczne i była odpowiedź - PIT-37.

    Dlaczego musimy teraz trzy zeznania ponownie złożyć na PIT-36? Z tego,
    co mi się wydaje jeden i drugi formularz jest w porządku. Czy to po
    prostu zwykła upierdliwość "pani w urzędzie" czy jakaś niewiedza po
    którejś ze stron?

    --
    Tomek Głowacki

  • 2. Data: 2013-01-13 01:13:47
    Temat: Re: Pit-36 czy 37?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek Głowacki wrote:
> [...]
    > co mi się wydaje jeden i drugi formularz jest w porządku. Czy to po
    > prostu zwykła upierdliwość "pani w urzędzie" czy jakaś niewiedza po

    OOO, jakis wykształcony urzędnik wam się trafił.

    poczytaj broszure do pit-37
    tu masz link
    http://www.podatki.biz/artykuly/35_16482.htm

    znajdziesz tam takie cuś.

    ------------
    FORMULARZ JEST PRZEZNACZONY dla podatników, do których ma zastosowanie
    art. 45 ust. [...] i którzy w roku podatkowym:

    - wyłącznie za pośrednictwem płatnika uzyskali przychody ... i tak dalej.

    Podatnicy, którzy nie spełniają wyżej wymienionych warunków, a ma do
    nich zastosowanie art. 45 ust. 1 ustawy, wypełniają zeznanie PIT-36.
    ----------

    Po prostu nie łapiesz się na pit-37 bo uzyskiwałes dochody nie za
    pośrednictwem płatnika, bo ambasada obcego kraju takowym nie jest.

    Wystarczy aby na pit-37 sie nie załapać.

    Innego powodu nie ma. I zresztą tak jest od zawsze , tylko urzednicy się
    jeszcze nie połapali. Jak widać księgowe też.

    Raz mi jeden kazał pit-36 przepisać na pit-37 to dostał broszurą po łbie
    i mu przeszło.

  • 3. Data: 2013-01-15 12:12:09
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 13-01-2013 01:13, witek pisze:
> [...]
    > jeszcze nie połapali. Jak widać księgowe też.
    >
    > Raz mi jeden kazał pit-36 przepisać na pit-37 to dostał broszurą po łbie

    Ooo! Właśnie mnie uświadomiłeś, że otrzymawszy w 2011 kilka złotych
    chorobowego z tytułu umowy-zlecenia też muszę składać pit 37. Dzięki :-)

  • 4. Data: 2013-01-15 12:17:17
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 15-01-2013 12:12, \n pisze:
    > Ooo! Właśnie mnie uświadomiłeś, że otrzymawszy w 2011 kilka złotych
    > chorobowego z tytułu umowy-zlecenia też muszę składać pit 37. Dzięki :-)

    eeeyyy...to znaczy oczywiście pit 36 muszę składać

  • 5. Data: 2013-01-15 15:43:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    \n wrote:

    > eeeyyy...to znaczy oczywiście pit 36 muszę składać

    pozdrowienia dla tych co swego czasu dostali pit-8c od spoldzielni
    mieszkaniowej za wymiane okien i wypelnili pit-37.
    Teoretycznie powinni dostac go z powrotem do przepisania.