  • 1. Data: 2009-02-27 11:37:27
    Temat: Pit 38 a ulga prorodzinna
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące rozliczenia pit 38 i możliwości
    wykorzystania ulgi prorodzinnej.

    Wg prawa odliczenia na dziecko m.in. nie można wykorzystać,
    jeśli osiągnęły tylko przychód z gry na giełdzie, lecz można
    wykorzystać to odliczenie, jeśli inne niż wymienione dochody.

    Sytacja jest taka: osiągane są dochody z tytułu umowy o pracę,
    oraz właśnie gry na giełdzie.
    Chcę też wykorzystać przysługującą ulgę prorodzinną.

    Mam pytanie czy w takim przypadku należy składać 2 pity?
    Pit-36 (tu odliczam ulgę) i pit-38.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-02-27 16:36:09
    Temat: Re: Pit 38 a ulga prorodzinna
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grzes wrote:
> [...]
    > oraz właśnie gry na giełdzie.
    > Chcę też wykorzystać przysługującą ulgę prorodzinną.
    >
    > Mam pytanie czy w takim przypadku należy składać 2 pity?

    Dlaczego w tym przypadku?
    Czyżbyś sądził, że w przypadku gdybys nie korzystał z ulgi prorodzinnej,
    to musiałbys składać mniej PITów?

  • 3. Data: 2009-03-02 08:31:09
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Dlaczego w tym przypadku?
    > Czyżbyś sądził, że w przypadku gdybys nie korzystał z ulgi prorodzinnej,
    > to musiałbys składać mniej PITów?

    Pierwszy raz mam taką sytuację i wydaawało mi się, że składa się jeden
    pit,
    a sprawy związane z giełdą wlicza się pit 36.

    Teraz już wiem, że składa się 2 oddzielne pity.

    Grzegorz