  • 1. Data: 2009-02-27 11:55:30
    Temat: sprzedaż akcji a wspólne rozliczenie
    Od: t...@o...pl

    Witam, czy dochód (a raczej strata jaką uzyskałem w 2008 roku :-
    ( może być rozliczony w PIT-38 wspólnie z małżonką która uzyskała
    dochód z pracy na etat ? Prowadzę DG i drobną sumę przeznaczyłem na
    zakup akcji, część sprzedałem i mam stratę.

    thx, tom

  • 2. Data: 2009-02-27 15:12:17
    Temat: Re: sprzedaż akcji a wspólne rozliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, t...@o...pl wrote:

    > Witam, czy dochód (a raczej strata jaką uzyskałem w 2008 roku :-
    > ( może być rozliczony w PIT-38 wspólnie z małżonką która uzyskała
    > dochód z pracy na etat ?

    A zwróciłeś uwagę na to, że odrębnie rozlicza się każde *źródło*?
    Trzeba by wczytać się dokładnie czy może być wspólnie rozliczony,
    być może tak, ale nie wiem czy urządza Cię układ w którym pół
    straty będzie miała (na przyszłe lata) Twoja żona a pół Ty!

    Bo z *innych* źródeł tej straty pokryć *nie można*.
    To tak jak z DG - można rozliczyć przeszłą stratę z DG z aktualnymi
    dochodami z DG, ale *nie* można rozliczyć straty z DG (ani aktualnej
    ani przeszłej) z aktualnymi przychodami z pracy.

    Zajrzyj do ustawy, zapis o odrębności źródeł jest gdzieś na początku :)

    pzdr, Gotfryd