  • 1. Data: 2005-02-28 23:21:57
    Temat: Pit 8B
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Niewielka firma zatrudnia pracownika na umowe zlecenie. Wynagrodzenie to
    150 zł miesięcznie. Od tego co miesiąc było płacone 9,2 z tytulu pit-4 (tak
    nam kiedys wyliczyła znajoma oraz skladki Zusowskie (to nie jest student
    ani nic w tym stylu.) Czy ktos po krótce powie mi jak wypełnic PIT8b???
    Przychód to te 150 zł x ilosc miesięcy???
    KUP???
    I jakie skladki wpisac??? Wszystkie zaplacone na pracownika, czy moze tylko
    te pokrywane przez niego???
    I czy skladka zdrowotna - pobrana i odliczona beda takie same???
    Bede wdzieczny za pomoc.

    "_")
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 2. Data: 2005-03-01 16:43:57
    Temat: Re: Pit 8B
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    wiadomości news:01032005.73A23C55@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > ani nic w tym stylu.) Czy ktos po krótce powie mi jak wypełnic PIT8b???
    > Przychód to te 150 zł x ilosc miesięcy???
    TAK

    > KUP???
    takie jak były pobierane od tej umowy zlecenie (20% to chyba 24,39 jeśli
    jest składka chorobowa) x ilosc miesięcy

    > I jakie skladki wpisac??? Wszystkie zaplacone na pracownika, czy moze
    tylko
    te pokrywane przez niego???
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    czyli emerytalna, rentowa i chorobowa (jesli taka byla) w czesci pokrywanej
    przez pracownika

    > I czy skladka zdrowotna - pobrana i odliczona beda takie same???
    Nie beda takie same, bo pobrana to 8,25% w 2004r. z podstawy a odliczona to
    7,75%
    Tylko ze w aktualnym druku PIT-11/8B jest pole tylko ze składka zdrowotną
    odliczaną, wiec pobieranej się nie wykazuje.
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 3. Data: 2005-03-02 23:22:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Magda B. m...@p...onet.pl ...

    Przychód to te 150 zł x ilosc miesięcy???
    > TAK

    1500 zł (praca przez 10 miesiecy)

    > takie jak były pobierane od tej umowy zlecenie (20% to chyba 24,39
    > jeśli jest składka chorobowa) x ilosc miesięcy

    dokladnie 24,39 czyli 243,9

    > tylko
    > te pokrywane przez niego???
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > czyli emerytalna, rentowa i chorobowa (jesli taka byla) w czesci
    > pokrywanej przez pracownika

    280,7

    > Nie beda takie same, bo pobrana to 8,25% w 2004r. z podstawy a
    > odliczona to 7,75%

    dzieki

    > Tylko ze w aktualnym druku PIT-11/8B jest pole tylko ze składka
    > zdrowotną odliczaną, wiec pobieranej się nie wykazuje.
    > Pozdrawiam

    czyli ze teraz juz nie ma drugu pit8B tylko jest jeden zunifikowany 8b11???

    "_")
    Wątroba była cały dzień śledziona