  • 1. Data: 2009-02-16 12:08:04
    Temat: Pit a bardzo niski dochod
    Od: "Adameo" <r...@b...pl>

    Witam! Czy jesli w ciagu calego roku uzyskalem dochod w wysokosci 100zl z
    tytulu umowy zlecenia, to musze skladac deklaracje PIT? Co mi grozi, jesli tego
    nie zrobie?

  • 2. Data: 2009-02-16 12:20:05
    Temat: Re: Pit a bardzo niski dochod
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-16, Adameo <r...@b...pl> wrote:

    > Witam! Czy jesli w ciagu calego roku uzyskalem dochod w wysokosci 100zl z
    > tytulu umowy zlecenia, to musze skladac deklaracje PIT?

    Tak.

    > Co mi grozi, jesli tego nie zrobie?

    Wezwanie + mandat. No i nie odzyskasz tych paru zł. podatku, które Ci się
    należą (nie przekroczyłeś 3k, więc dostaniesz zwrot zaliczki jaką ktoś
    za Ciebie zapłacił).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-02-16 12:25:42
    Od: r...@b...pl

> [...]
    > Wezwanie + mandat. No i nie odzyskasz tych paru zł. podatku, które Ci się
    > należą (nie przekroczyłeś 3k, więc dostaniesz zwrot zaliczki jaką ktoś

    A w jakim czasie to wezwanie i mandat? Bo ja pisze tu o sytuacji ubieglorocznej
    i do dzis zadnych sygnalow.

  • 4. Data: 2009-02-16 12:27:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-16, r...@b...pl <r...@b...pl> wrote:

    [...]

    > A w jakim czasie to wezwanie i mandat? Bo ja pisze tu o sytuacji ubieglorocznej
    > i do dzis zadnych sygnalow.

    No za ubiegły rok to się składa do 30 kwietnia, co nie?
    A nie bój nic. Mają 5/6 lat żeby się zorientować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-02-16 13:15:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 13:20:05 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Tak.

    W tym roku umowy zlecenia i o dzieło do 200 zł są opodatkowane ryczałtem
    i nie wykazuje się ich potem w PIT. W zeszłym roku granicą było 136 zł.
    Nie pamiętam niestety czy w poprzednich latach dotyczyło to także umów o
    dzieło, czy tylko zleceń? Może ktoś wie?

  • 6. Data: 2009-02-16 13:15:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adameo" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tytulu umowy zlecenia, to musze skladac deklaracje PIT? Co mi grozi, jesli

    A ciekawe jak to bedzie od tego roku - przy zleceniach na taka kwote to w
    sumie bedzie tak jakby wogole nie bylo przychodzu, bo zleceniodawca
    odprowadzi podatek ryczaltowy (niestety wiekszy) i zadnej informacji PIT-11
    nie wystawi zleceniobiorcy. Wiec US sie wogole moze nei zorientowac, ze
    delikwent cokolwiek zarobil. Tym samym teoretycznie mozna np. u 10
    zamawiajacych zarobic w miesiacu po 200 zl brutto i zarobic 'na czysto" 1640
    zl. bez jakiegokolwiek sladu w US...
    Oczywiscie US powinien byc zadowolony, bo de facto w przypadku umow o dzielo
    zainkasuje dwukrotnei wiekszy podatek...

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-16 13:17:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > Nie pamiętam niestety czy w poprzednich latach dotyczyło to także umów o
    > dzieło, czy tylko zleceń? Może ktoś wie?

    W zeszlym roku granicy nie bylo wogole.
    Kilka lat temu byla taka, o jakiej piszesz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-02-16 13:21:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 14:17:32 +0100, SDD napisał(a):

    > W zeszlym roku granicy nie bylo wogole. Kilka lat temu byla taka, o
    > jakiej piszesz.

    Masz rację - miałem jakieś "przebicia" z przeszłości.....

  • 9. Data: 2009-02-16 13:39:35
    Od: "Adameo" <r...@b...pl>

> [...]
    > Nie pamiętam niestety czy w poprzednich latach dotyczyło to także umów o
    > dzieło, czy tylko zleceń? Może ktoś wie?

    Czyli jesli w 2007r. mialem takie zlecenie za - teraz dokladnie sprawdzilem -
    59zl i nie zlozylem pita odnosnie tego dochodu w zeszlym roku, to mi cos grozi?

    Jesli w 2008r. na zlecenie wyszlo mi 227zl, to juz musze teraz zlozyc pita?

  • 10. Data: 2009-02-16 13:45:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jesli w 2008r. na zlecenie wyszlo mi 227zl, to juz musze teraz zlozyc
    > pita?

    Tak.
    Dlaczego nie chcesz odzyskac tych 40 zl, ktore Ci sie naleza?

    Pozdrawiam
    SDD