  • 1. Data: 2013-08-22 11:13:55
    Temat: Pit a nieudokmentowane dochody
    Od: Paweł <k...@w...pl>

    Pracowałem w pewnej firmie. Firma nie podpisała żadnej umowy, pomimo tego że
    wszelkie dokumenty otrzymała, wypłaciła wynagrodzenie (do ręki).
    Jak w takiej sytuacji mm rozliczyć PITa?

  • 2. Data: 2013-08-22 11:19:16
    Temat: Re: Pit a nieudokmentowane dochody
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-22 11:13, Paweł pisze:
    > Pracowałem w pewnej firmie. Firma nie podpisała żadnej umowy, pomimo
    > tego że wszelkie dokumenty otrzymała, wypłaciła wynagrodzenie (do ręki).
    > Jak w takiej sytuacji mm rozliczyć PITa?

    Pokwitowałeś? - wtedy TAK.

    W przeciwnym wypadku - ja bym siedział cicho, choć witek zaraz Ci sypnie
    argumentami, że masz się podzielić z Vincentem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-08-22 11:25:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 11:19, sqlwiel pisze:

    > Pokwitowałeś? - wtedy TAK.
    >
    > W przeciwnym wypadku - ja bym siedział cicho, choć witek zaraz Ci sypnie
    > argumentami, że masz się podzielić z Vincentem.

    Przede wszyskim - jest dopiero połowa roku, niech poczeka do przyszłego,
    czy dostanie PIT. Jak nie dostanie, niech zadzwoni i się dowie, czy
    rzeczywiście miał nie dostać.

    I jeśli nie, to cieszyć się, że pieniądze nie poszły na możliwość
    powiększania dziury Vincentowskiej i zadłużania naszych dzieci.

    (bo im więcej wpływów podatków, tym większy możliwy lewar do zadłużania
    się).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-08-22 11:38:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 11:39, Paweł pisze:

    > Nie bardzo wiem na jakiej podstawie były pracodawca miałby przysłać PITa,
    > skoro nie podpisał żadnej umowy?

    Na takiej, że umowę można zawrzeć ustnie.

    > Poza tym nawet jeśli bym Pita otrzymał
    > to kwota może się nie zgadzać z wypłatą.

    ???

    Może się i nie zgadzać, ale coś w PITcie pracodawca by umieścił, a Ty
    powinieneś też to ujawnić przed US.

    > Dodam ze nie chcę ukrywać
    > dochodów, chcę się normalnie rozliczyć, choćby dla świetego spokoju,
    > więc co radzicie?

    "Święty spokój" stoi w opozycji z "chęcią normalnego rozliczenia".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-08-22 11:39:33
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 22 sierpnia 2013 (11:38:28) napisano:

    Umowę o pracę? W Polsce? Chyba nie....

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 6. Data: 2013-08-22 11:39:41
    Od: Paweł <k...@w...pl>

    Liwiusz napisał:
> [...]
    > Vincentowskiej i zadłużania naszych dzieci.

    Nie bardzo wiem na jakiej podstawie były pracodawca miałby przysłać PITa,
    skoro nie podpisał żadnej umowy? Poza tym nawet jeśli bym Pita otrzymał
    to kwota może się nie zgadzać z wypłatą. Dodam ze nie chcę ukrywać

  • 7. Data: 2013-08-22 11:45:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 11:39, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 22 sierpnia 2013 (11:38:28) napisano:

    > Umowę o pracę?

    1. Czemu ograniczasz się tylko do umowy o pracę?

    2. Tak, umowę o pracę można też zawrzeć w formie ustnej.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-08-22 12:48:17
    Od: "X" <X...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał:
    > 1. Czemu ograniczasz się tylko do umowy o pracę?
    > 2. Tak, umowę o pracę można też zawrzeć w formie ustnej.

    Pewnie dlatego że pozostałe umowy muszą być zawarte na piśmie?
    Umowa o pracę może być zawarta ustnie, ale na ta ustna umowa musi nosić
    znamiona umowy, poza tym i tak zgodnie z KP musisz ją przedstawić
    pracownikowi na piśmie w terminie 7miu dni.
    Więc co będzie jeśli pracodawca nie wystawi PITa, nie opłaci składek i
    podatków a pracownik wypełni w zeznaniu dochód i doda stosowne wyjaśnienie?

  • 9. Data: 2013-08-22 12:53:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 12:48, X pisze:

    > Pewnie dlatego że pozostałe umowy muszą być zawarte na piśmie?

    Jakie "pozostałe umowy" muszą być zawarte na piśmie?

    > Umowa o pracę może być zawarta ustnie, ale na ta ustna umowa musi nosić
    > znamiona umowy, poza tym i tak zgodnie z KP musisz ją przedstawić
    > pracownikowi na piśmie w terminie 7miu dni.

    Czyli można zawrzeć UoP ustnie.

    > Więc co będzie jeśli pracodawca nie wystawi PITa, nie opłaci składek i
    > podatków a pracownik wypełni w zeznaniu dochód i doda stosowne wyjaśnienie?

    Będzie burdel. Cieszyć się będzie tylko Vincent.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-08-22 12:55:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-22, X <X...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Pewnie dlatego że pozostałe umowy muszą być zawarte na piśmie?

    Nieprawda.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl