  • 1. Data: 2007-03-09 09:03:07
    Temat: Pit36
    Od: w...@o...eu (w...@o...ue)

    Hello ,

    Wypelniam pit 36
    Z zakladu pracy dostalem Pit 11/8b
    w czesci E mam
    skladki na ubezpieczenie społeczne, o ktorych mowa w art.26 ust2
    kwora 451,34

    oraz
    skladki na ubezpieczenie zdrowotne 148.95
    czyli ma 1711,60 dochod do opodatkowania
    wedlug podatku 19%
    19%*1711.60-530.08 (kwata nie opodatkowania)
    czy ta kwote mam wpisac w poz 163 pit36?
    bo mi wychodzi ujemna i jest niezgodna

    a jak wpisuje zero
    i odejne w poz 168 PIT36 Skladke zdrowotna
    to wychodzi mi kwota ujemna
    Czy to dobrze
    ??

    --
    Best regards,
    workadam mailto:w...@o...eu

  • 2. Data: 2007-03-09 10:35:52
    Temat: Re: Pit36
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    a nie prościej skorzystać z www.pity.pl niż szarpac sobie nerwy.

  • 3. Data: 2007-03-12 19:08:28
    Od: pit <p...@o...eu>

    w...@o...ue napisał(a):

> [...]
    > bo mi wychodzi ujemna i jest niezgodna
    >
    > a jak wpisuje zero
    > i odejne w poz 168 PIT36 Skladke zdrowotna

    Roczny dochód nie powodujący obowiązku zapłaty podatku *2790 zł*

  • 4. Data: 2007-03-12 20:41:10
    Od: "adax" <m...@o...pl>

    > Roczny dochód nie powodujący obowiązku zapłaty podatku *2790 zł*

    Podłącze się.
    Czy to znaczy, ze jezeli rozliczam sie z zoną, a zona zarobila np. tylko
    2500 PLN/2006r, to jej dochodu nie uwzgledniam?

  • 5. Data: 2007-03-12 21:41:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Mar 2007, pit wrote:

    > Roczny dochód nie powodujący obowiązku zapłaty podatku *2790 zł*

    Możesz uprzejmie tak nie pisać? Zostanie w googlu :O
    Później jeden z drugim wierzy :] i się dziwi, że mimo że ma dochód
    3020 zł to podatku nie ma.
    Przecież to zależy od doliczeń i odliczeń od podatku (np. składki
    zdrowotnej) - w ustawie jest określona *TYLKO* kwota podatku
    ("kwota zmniejszająca podatek 530 zł 08gr") a przyjmowanie, że jest
    to wartość od podstawy która DAŁABY taki podatek jest sporym uprosz-
    czeniem!
    Z pojęciem "kwoty wolnej" (nie istniejącym w ustawie!) jest tak
    jak z pojęciem "siły odśrodkowej" - można używać tylko jak odbiorca
    dokładnie WIE gdzie leży nieścisłość :] bo inaczej zacznie wyciągać
    wnioski i perpetum mobile mu niechcący może wyjść ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-03-12 21:50:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Mar 2007, adax wrote:

    > Podłšcze się.
    > Czy to znaczy, ze jezeli rozliczam sie z zonš, a zona zarobila np. tylko
    > 2500 PLN/2006r, to jej dochodu nie uwzgledniam?

    ...rzuć okiem na mój post :) a później na art.27.1 ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...to jest tablka, i tam nie ma definicji czegoś takiego jak "kwota
    wolna".
    Pojęcie "kwoty wolnej" jest uproszczeniem - kwoty która BYŁABY granicą do
    niepłacenia podatku jakby...(tu lista zastrzeżeń) :)
    Liczy się "normalnie" (sumując), dopiero *później* (po wyliczeniu
    podatku) określa się kwotę podatku którego się nie płaci.
    JAKBY podatnik był sam :) i później nie miałBY odliczeń :) to wyszłaBY
    granica na podanym poziomie.
    W Twoim przypadku wyjdzie mniej więcej tyle "średnio na głowę", więc
    *o ile* zarobiłeś sam *więcej* niż to co będzie brakowało do obu kwot
    (Twojej i żony) ORAZ starczy na pokrycie odliczeń (m.in. składki
    zdrowotnej) ORAZ nie przekroczycię łącznie podwójnego progu skali
    30% (czyli zarobicie *mniej* niż próg), to WTEDY wyjdzie owa "2x kwota
    wolna" (nieistniejąca w przepisach).
    Jak widać - za dużo założeń trzeba przyjąć :)
    Popieram wszystkich krytkujących używanie pojęcia "kwoty wolnej" :)

    pzdr, Gotfryd