  • 1. Data: 2009-01-12 12:45:44
    Temat: Piwo - Niemcy
    Od: "Krzyszt@f" <k...@i...eu>

    Witam,

    Chciałbym przywozić z niemiec pewne piwo i sprzedawać je do polskich barów,
    dyskotek itp.
    Czy jest jakaś ograniczona ilość jaką mogę sobie przywieżć ?? Chodzi o to
    czy jak mnie gdzies po drodze zatrzymają i bedę mial rachunek ze sklepu to
    czy nie przyczepia sie że mam np 5tys butelek ??

    Dodatkowe pytanie czy moge jakoś to sprzedać legalnie na FVAT nas w kraju
    ?? musze miec jakies specjalne zezwolenie itp ??

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Krzyszt@f

  • 2. Data: 2009-01-12 12:48:08
    Temat: Re: Piwo - Niemcy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 13:45:44 Krzyszt@f <k...@i...eu> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chcia?bym przywoziae z niemiec pewne piwo i sprzedawaae je do polskich barów,
    > dyskotek itp.
    > Czy jest jaka? ograniczona ilo?ae jak? moge sobie przywie?ae ?? Chodzi o to
    > czy jak mnie gdzies po drodze zatrzymaj? i bede mial rachunek ze sklepu to
    > czy nie przyczepia sie ?e mam np 5tys butelek ??
    >
    > Dodatkowe pytanie czy moge jako? to sprzedaae legalnie na FVAT nas w kraju
    > ?? musze miec jakies specjalne zezwolenie itp ??

    To będzie pewnie WNT, czyli musisz sam naliczyć podatek,
    do tego alkohol jest objęty akcyzą - ale nie mam pojęcia
    czy importowany też ani jak to wygląda.
    Nie wiem czy nie obowiązuje też jakaś koncesja na sprzedaż
    alkoholu.
    Ogólnie masz trochę przepisów do przekopania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-12 23:19:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzyszt@f" <k...@i...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > kraju
    > ?? musze miec jakies specjalne zezwolenie itp ??

    Musisz zacząć od zezwolenia na hurtową sprzedaż alkoholu. Potem już z górki
    :-)

  • 4. Data: 2009-01-13 00:03:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Musisz zacząć od zezwolenia na hurtową sprzedaż alkoholu. Potem już z
    > górki :-)

    potem jeszcze tylko podpisać umowę z "ochroniarzami" co ci będą co
    miesiąc po zapłatę przychodzić.