  • 1. Data: 2005-01-25 15:25:56
    Temat: Płacznik. Pytanie do specjalistów.
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    Jestem jednoosobowy, więc Płatnika uzywam tylko przy zmianach wskaźników,
    itp., czyli ostatnio w poprzednim roku w lutym za styczeń.

    Uruchomiłem dziś Płatnika i uzupełniłem wszelkie certyfikaty, ale w
    październiku skończył mi się certyfikat ważności klucza prywatnego i teraz
    przy uruchomieniu mam komunikat, że:
    "Brak zarejestrowanego certyfikatu z ważnym kluczem prywatnym. Nie jest
    mozliwe wysyłanie dokumentów do ZUS drogą elektroniczną oraz tworzenie
    wiadomości do CA."

    Czyli co, muszę wygenerować wniosek o odnowienie certyfikatu (W03 do PR)
    wrzucić to na dyskietkę i zanieść piechtą do ZUS-u? Nie da się
    elektronicznie?

    Aha. Płatnika mam w wersji 6.01.001 więc to i tak chyba za stara wersja do
    przesyłania DRA elektronicznie?
    Skoro będę zmuszony pofatygować się osobiście do ZUS-u, to mogę przygotować
    w tej wersji Płatnika DRA za styczeń br., wydrukować, złożyć im i
    potwierdzić papierowo?

    Druga sprawa, że skoro znów przez rok nie będę musiał składać im kolejnych
    DRA i za rok znów skończy mi się ważność klucza prywatnego, to po cholerę
    mam odnawiać ten certyfikat, chyba, że w trakcie roku zmienią się jakieś
    wskaźniki...

    Dzięki z góry za odpowiedź.
    Tomek

  • 2. Data: 2005-01-25 17:53:25
    Temat: Re: Płacznik. Pytanie do specjalistów.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia toster <t...@W...pl>
    wystukał[a]:

    > Czyli co, muszę wygenerować wniosek o odnowienie certyfikatu (W03 do
    > PR) wrzucić to na dyskietkę i zanieść piechtą do ZUS-u? Nie da się
    > elektronicznie?

    Nie da się. Trzeba utworzyć W03 (pamiętaj że przy tworzeniu jego
    najpierw 'robi' sie klucz privkey a potem dopiero wniosek - więc trzeba
    zmienić dyskietkę w stacji dysków - system o tym nie informuje - tak
    przypominam, żebyć potem nie musiał unieważniać certyfikau ;) )

    Tak więc 1. tworzy się nowy klucz
    2. tworzy się wniosek w03
    [2a. robisz kopie klucza na wszelki wypadek.]
    3.Bierzesz decyzję o nadaniu nip, regon tudzież inne dokumenty firmy
    4. Idziesz do zusu i w ciągu 10 min masz nowy certyfikat.
    5. rejestrujesz go w programie i możesz dalej wysyłać dokumenty
    elektronicznie.

    > Skoro będę zmuszony pofatygować się osobiście do ZUS-u, to mogę
    > przygotować w tej wersji Płatnika DRA za styczeń br., wydrukować,
    > złożyć im i potwierdzić papierowo?

    Możesz wydrukować i zanieść im w wersji papierowej.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-25 19:47:25
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Możesz wydrukować i zanieść im w wersji papierowej.
    Ale ponieważ pytający ma wersję 6.01 więc dość starą to mu tego nie przyjmą.
    Obecnie obowiązuje wersja 6.02 a od 1 lutego 6.03.
    To nic że dokumenty różnią się tylko numerkiem wersji na górze.
    Trzeba się pofatygować i te 95 Mb instalki ściągnąć
    Albo przejść się do ZUS po płytkę :-)

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2005-01-25 19:55:54
    Od: e...@g...pl (else)

  • 5. Data: 2005-01-25 20:46:15
    Od: "PawelJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "else" <e...@g...pl> napisal w wiadomosci

> [...]

    W cytacie mojego posta krzaki widze. To moje kodowanie zle ustawione?

    PawelJ