  • 1. Data: 2005-01-25 13:40:17
    Temat: Kasa Mieszkaniowa Pekao SA - wcześniejsze zakończenie
    Od: "keimak" <k...@U...fm>

    Witam!
    Mam kilka wątpliwości jeśli chodzi o KM (w Pekao SA) więc się zgłaszam do
    Was po poradę. W googlach niestety nie znalazłem pełnej odpowiedzi.
    Zagadnień jest kilka:
    1. Zakończenie KM przed zadeklarowanym końcem oszczędzania.
    Podpisalismy umowę na 5 lat, ale że właśnie nam się buduje w spółdzielni
    mieszkanie (na część już wzięliśmy zwykły kredyt) to pieniadze przydadzą się
    szybciej. Pytanie jest takie - kiedy podpisać aneks skracający okres
    oszczędzania? (czy nie ma ograniczeń czasowych - np. tak jak przy zmianie
    raty, gdzie podobno nie wolno mi jej zmienić 7 miesięcy przed końcem okresu
    oszczędzania).

    2. Cel oszczędzania
    Przy podpisywaniu umowy zaznaczyliśmy wszystkie cele i teraz nie wiem czy
    zaznaczyć tylko te z których skorzystamy (spłata kredytu i wpłata
    rozliczenia końcowego do spółdzielni). Dodatkowo mam wątpliwości czy mój
    punkt to "nabycie, budowa, rozbudowa domu albo lokalu mieszkalnego
    stanowiącego odrębną nieruchomość" czy "uzystkanie spółdzielczego prawa do
    lokalu mieszkalnego w spółdzielni mieszkaniowej" - chodzi o budowę
    mieszkania przez spółdzielnię (spółdzielcze własnościowe).

    tia i pozdrawiam,
    Keimak

  • 2. Data: 2005-01-31 14:54:42
    Od: Rdy2Go <rdy2go@IHateSpam!.poczta.onet.pl>

    keimak wrote:
> [...]
    > raty, gdzie podobno nie wolno mi jej zmienić 7 miesięcy przed końcem okresu
    Nie obraź się, ale w umowie masz napisane dokładnie, co trzeba zrobić i
    jakie są tego konsekwencje.
    Dodatkowo dolicz sobie to co Ci wyplaca przed czasem do przychodow i
    sprawdz ktory prog przekroczysz.
    Oznaczają one w praktyce stratę gotowki i to sporo.
    Ja też mam kasę w PEKAO SA (jutro zamykam po zakończeniu okresu
    oszczędzania) i uważam, że to była wielka pomyłka.

    > 2. Cel oszczędzania
    > Przy podpisywaniu umowy zaznaczyliśmy wszystkie cele i teraz nie wiem czy
    > zaznaczyć tylko te z których skorzystamy (spłata kredytu i wpłata
    > rozliczenia końcowego do spółdzielni).
    Urząd Skarbowy będzie sprawdzał, czy wydałeś kasę na cele wymienione w
    umowie, mała szansa, żeby nie trafić w któryś punkt (każdy ma zaznaczone
    wszystkie, z tego co widziałem, trochę na wszelki wypadek).

  • 3. Data: 2005-02-01 12:04:26
    Od: "keimak" <k...@U...fm>

> [...]
    >Ja też mam kasę w PEKAO SA (jutro zamykam po zakończeniu okresu
    >oszczędzania) i uważam, że to była wielka pomyłka.

    Dzięki za odpowiedź. Dzwoniłem do KM i dowiedziałem się że:
    1. Mogę podpisać aneks skracający okres oszczędzania w dowolnej chwili (już
    to zrobiłem - oszczędzam do końca lutego).
    2. 1 Marca lecę z "wnioskiem o wypłatę środków zgromadzonych w KM po okresie
    oszczędzania". Jeżeli bardzo poproszę (podanie) to otrzymam je wcześniej niż
    za 3 miesiące.
    3. Operacje te nie mają wpływu na moje odliczenia od podatku wykonane
    wczesniej.

    Jeśli chodzi o samo oszczędzanie to zgodzę się z Tobą że to pomyłka, jedynym
    dużym plusem są odliczenia od podatku.

    Nie za bardzo rozumiem Twoje zdanie o doliczaniu wypłaconej kasy do
    przychodu, ale pewnie chodziło Ci o sytuację gdybym nie oszczędzał minimum 3
    lata. Wtedy zerwałbym umowę, a nie skrócił a to całkiem co innego.

    pzdr,
    Keimak