  • 1. Data: 2005-01-25 11:37:00
    Temat: ZUS odliczenia - jeszcze raz dla pewnosci
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Witam
    Osoba fizyczna prowadzaca DG (jednoosobowa firma).

    ZUS - spoleczne i zdrowotne - wpisywalem w PIT-5 w miesiacu w ktorym
    wplacilem.
    ZUS - Fundusz Pracy - KPiR kol. 14 w miesiacu w ktorym placilem.

    Czy dobrze teraz zrobie:
    W styczniu do KPiR (pozostale koszty) wstawilem FP za grudzien (wplacony
    w styczniu),
    ZUS zdrowotne i spoleczne za grudzien (wplacone w styczniu) dodalem do
    sumy (ubezp. spol i zdrow.) w zeznaniu rocznym.
    W PIT-5 za luty wstawie spol. i zdrow. za styczen.

    Rozumiem ze nie musze wypelniac PIT-11, wystarczy PIT-36 i PIT-B?

    I nie krzyczcie ze bylo, chce sie ostatecznie upewnic przed wyslaniem
    zeznan rocznych :)

    pozdrawiam

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 2. Data: 2005-01-25 14:08:12
    Temat: Re: ZUS odliczenia - jeszcze raz dla pewnosci
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Black Peter wrote:

    > Osoba fizyczna prowadzaca DG (jednoosobowa firma).
    >
    > ZUS - spoleczne i zdrowotne - wpisywalem w PIT-5 w miesiacu w ktorym
    > wplacilem.

    Raczej powinno być w PIT ZA miesiąc w którym płąciłem.

    > Czy dobrze teraz zrobie:
    > W styczniu do KPiR (pozostale koszty) wstawilem FP za grudzien
    > (wplacony w styczniu),

    Tak

    > ZUS zdrowotne i spoleczne za grudzien (wplacone w styczniu) dodalem do
    > sumy (ubezp. spol i zdrow.) w zeznaniu rocznym.

    Zdecydowanie NIE. Tylko do PIT-5 za styczeń składanego w lutym (lub
    inna metoda na społeczne: do KPiR za styczeń)

    > W PIT-5 za luty wstawie spol. i zdrow. za styczen.

    Tak. Płacone w lutym, PIT za luty składany w marcu.

    > Rozumiem ze nie musze wypelniac PIT-11, wystarczy PIT-36 i PIT-B?

    Tak

    > I nie krzyczcie ze bylo, chce sie ostatecznie upewnic przed wyslaniem
    > zeznan rocznych :)

    Niestety jest jak napisałem wyżej

  • 3. Data: 2005-01-25 14:57:16
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    jureq napisał(a):

    > Raczej powinno być w PIT ZA miesiąc w którym płąciłem.

    Tak wlasnie mialo byc...

    > Zdecydowanie NIE. Tylko do PIT-5 za styczeń składanego w lutym

    Od kilku juz osob slyszalem ze moja metoda jest sluszna :( bo spol. i
    zdr. dotyczy 2004 roku i nie emoga posluzyc jako odliczenia z dochodu i
    podatku za styczen 2005.

    Wiec jak to jest?

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 4. Data: 2005-01-25 15:10:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Black Peter wrote:

    > Od kilku juz osob slyszalem ze moja metoda jest sluszna :( bo spol. i
    > zdr. dotyczy 2004 roku i nie emoga posluzyc jako odliczenia z dochodu
    > i podatku za styczen 2005.

    Nie jest słuszna. Te osoby mogą mieć na myśli składki za pracowników a
    nie za prowadzącego DG. Prowadzący odlicza zawsze w miesiącu zapłaty.