  • 1. Data: 2006-01-18 15:14:21
    Temat: Po co dowod zakupu (clo)
    Od: Bizon <b...@p...fm>

    Witam!
    Sprowadzilem pamieci do swojego pc z usa i przyszedl do mnie
    list z UC z prosba o przefaxowanie dowodu zakupu. Po co im on?
    Co jak go nie wysle? Co jak wysle? Czy bede musial placic jakies
    clo albo podatek? Dzwonilem od tego UC, ale tam byla bardzo niemila
    pani.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2006-01-20 10:21:06
    Temat: Re: Po co dowod zakupu (clo)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jan 2006, Bizon wrote:

> [...]
    > list z UC z prosba o przefaxowanie dowodu zakupu. Po co im on?
    > Co jak go nie wysle? Co jak wysle? Czy bede musial placic jakies

    "mało danych".
    Potrzebne dane to kwota (dla MAŁYCH kwot jest zwolnienie z cła)
    i cel (dla DG nie ma zwolnienia, jest dla celów osobistych o ile
    to są podarki lub rzeczy uzywane - z limitem kwoty).
    Tak, w przypadku ogólnym należy się cło (nie wiem ile) i podatek
    VAT! (22% od wartości *całkowitej*, czyli *razem* z kosztami
    przesyłki itp).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)