  • 1. Data: 2005-10-10 06:39:10
    Temat: Początek odliczania VAT (wyrok NSA).
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Po prawdzie dotyczy starej ustawy:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/66.html?numer=1562
    &dok=1562.66.499.22.5.1.0.1.htm
    "A więc za istotny należy uznać nie tyle moment powstania prawa
    do obniżenia podatku należnego, ile moment powstania możliwoœci
    realizacji przez podatnika tego prawa oraz prawa do zwrotu
    różnicy podatku. Możliwoœć ta powstaje z dniem zakończenia
    danego okresu rozliczeniowego."
    "Natomiast nie jest istotne, czy zgłoszenie rejestracyjne zostało
    dokonane przed dokonaniem czynnoœci, z których wynika podatek
    podlegajšcy odliczeniu. Status podatnika zarejestrowanego jest
    konieczny w momencie zakończenia okresu rozliczeniowego."

    Ha !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2005-10-10 09:49:29
    Temat: Re: Początek odliczania VAT (wyrok NSA).
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 10-10-2005 08:39, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > podlegajšcy odliczeniu. Status podatnika zarejestrowanego jest
    > konieczny w momencie zakończenia okresu rozliczeniowego."

    bylo:P

    Dnia 29-09-2005 21:00, Użytkownik gonia napisał:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1555
    &dok=1555.27.3.2.5.1.0.1.htm

    > Precedensowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego dał podatnikom
    > dłuższy termin do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R. Spora grupa
    > podatników może starać się o całkiem pokaźne zwroty podatku. Jak
    > pokazują pierwsze doświadczenia, zwroty te idą nawet w miliony złotych.
    >
    > czyli nasze rozwazania czesciowe biora w leb, odnosnie momentu
    > rejestracji.....chociaz ja jednak bylabym ostrozna z takim odliczaniem
    > nie zmienia to faktu,ze mowa jest o 1 miesiacu , nie o kilku;>

    co i tak nie zmienia faktu, ze ten wyrok jak na raize nie zostal
    opublikowany w ONSA, wiec nie liczylabym na to,ze kazdy sklad taka samo
    orzeknie
    bylabym odrobine ostrozna z takim pojmowaniem tego problemu

  • 3. Data: 2005-10-10 14:02:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2005, gonia wrote:

    > bylo:P

    Ups... wyparowało !
    Thx.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-11 09:25:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0510101601430.2612@athlon>,

    > Ups... wyparowało !

    Się nie przejmuj - co najmniej jednego gapę poinformowałeś :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.