  • 1. Data: 2002-04-25 10:19:40
    Temat: Podatek 10% od sprzedazy nieruchomosci
    Od: "Chopek" <c...@m...org>

    Hej!
    Sprzedalem mieszkanie i mam zaplacic 10% (od momentu kupna nie minelo 5 lat)
    Zobowiazalem sie, ze w ciagu 2 lat przeznacze te pieniadze na cele
    mieszkaniowe.
    Co w przypadku jesli nie wydam tych pieniedzy? Bede musial zaplacic te 10%.
    A czy jakies odsetki tez? Jesli tak to jakie (ile %) i za jaki okres?

    Pozdrawiam, Chopek.

  • 2. Data: 2002-04-25 14:51:06
    Temat: Re: Podatek 10% od sprzedazy nieruchomosci
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

> [...]
    10%.
    > A czy jakies odsetki tez? Jesli tak to jakie (ile %) i za jaki okres?

    Tak, z odsetkami w wysokości połowy odsetek za zwłokę od zaległości
    podatkowych (jak przy opłacie prolongacyjnej)- art. 28 ust. 3 ustawy o pdof.
    Stopy odsetek są "przywiązane" do podstawowych stóp procentowych, więc co
    jakiś czas będą się zmieniały.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-04-27 15:00:14
    Od: "Czubinska Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

    Tak bedziesz musiał zapłacić podatek w wysokości 10% plus odsetki w
    wysokosci 1/2 za ten okres od momentu sprzedży. Wysokość odsetek jest
    narzucona ustawowo .