  • 1. Data: 2009-03-04 17:47:59
    Temat: ulga za internet a ulga na dziecko
    Od: flatron <g...@N...fm>

    witam

    "Prawo do odliczenia dotyczy dzieci:
    - do ukończenia 25 lat uczących się w szkołach, o których mowa w
    przepisach o systemie oświaty lub w przepisach - Prawo o szkolnictwie
    wyższym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów, z
    wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej oraz
    dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku"

    syn przekroczył kwotę wolną od podatku 3091zł ale internet jest na niego
    wiec może sobie go odliczyć, podstawa obliczenia podatku jest wtedy
    mniejsza od kwoty wolnej od podatku a wiec podatek = 0
    pytanie brzmi czy mogę skorzystać z ulgi na dziecko?
    słyszałem już opinię że tak i nie
    pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2009-03-04 18:12:05
    Temat: Re: ulga za internet a ulga na dziecko
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    flatron w <news:gomf04$cp2$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > syn przekroczył kwotę wolną od podatku 3091zł

    WKF: Nie ma czegoś takiego jak "kwota wolna od podatku", jest kwota
    zmniejszająca podatek

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-03-05 04:27:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    flatron wrote:

> [...]
    > mniejsza od kwoty wolnej od podatku a wiec podatek = 0
    > pytanie brzmi czy mogę skorzystać z ulgi na dziecko?

    Nie możesz.
    Za dużo zarobił.

  • 4. Data: 2009-03-05 10:01:17
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Użytkownik "flatron" <g...@N...fm> napisał

> [...]
    > przepisach o systemie oświaty lub w przepisach - Prawo o szkolnictwie
    > wyższym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów

    zastanawiam się czy dochód a ogólnie zarobiona kasa (przychód) to to samo.

    > syn przekroczył kwotę wolną od podatku 3091zł

    czyli co? ma dochód większy niż 3091? Czy brutto zarobił więcej niż 3091?

    CZaq

  • 5. Data: 2009-03-05 13:19:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czaq wrote:

    > czyli co? ma dochód większy niż 3091? Czy brutto zarobił więcej niż 3091?

    brutto,

  • 6. Data: 2009-03-05 20:33:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    No ale przeciez, gdyby np. na umowe o dzielo z 50% KUP zarobil *brutto* 6000
    zl, to jego dochod do opodatkowanai znalazlby sie wciaz ponizej pulapu...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-06 09:11:29
    Od: flatron <g...@N...fm>

    SDD pisze:

> [...]
    > zl, to jego dochod do opodatkowanai znalazlby sie wciaz ponizej pulapu...

    tak to wygląda (pit dziecka):
    przychód: 4521,35
    dochód 3617,08
    ulga na internet 720
    podstawa obliczenia podatku 2885
    a wiec do zapłaty 0
    czy w takim wypadku (pit dziecka powyżej) mogę skorzystać z ulgi na dziecko