  • 11. Data: 2009-03-05 15:07:04
    Temat: Re: Podatek VAT na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Radzik pisze:
    > na złodziei, jak zawsze ;-)
    >
    > Nie ma uczciwych polityków...

    Faktycznie, aktualnie nie ma uczciwych polityków. I nie będzie -
    nadmierna władza zawsze demoralizuje.

    Ale są jeszcze ludzie, którzy chcą na tyle zmniejszyć władzę
    (urzędnika, polityka), aby nie demoralizowała. Niech ludzie sami
    decydują gdzie sobie domy budować, gdzie uczyć dzieci. A politycy? Niech
    zawierają sojusze i wygrywają wojny. Od tego są.

    I na takich polityków też można głosować. Trzeba jednak wyjść umysłem
    poza schematy myślowe pokazywane w głównych wydaniach wiadomości.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-03-05 15:07:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-05, Jerzyn <p...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Zwykle zlodziejstwo, interpretacja tez zalezna widac od urzedu, jedne
    > pozwalaja inne nie.

    No i co? Będziesz ryzykować na miejscu tych prowadzących DG?
    Ja bym nie ryzykował. Doliczają VAT i tyle. ONI nic z tego nie mają.

    [...]

    > wykupywanie oplat za przesylke lub cos podobnego. Jesli ja wysle znaczki
    > wysylajacemu to jakim prawem ktos od moich znaczkow placi jeszcze vAT

    Tuszę, że prawem podatkowym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-03-05 15:59:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 13:00:07 rezist.com <r...@s...us> napisał(a):

    > Zanim zaczniesz tutaj pluc, to moze uruchom Google
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,3105541.
    html

    Jak to się w końcu skończyło - wypracowała się jakaś przodująca intepretacja?

    Mam towar oVATowny na 7% i na fakturach piszę tak jak merlin -
    cena netto: 20zł (zawiera 10zł kosztów wysyłki), i oVATowuję całośc stawką 7%.
    Robię OK, czy jednak wysyłka zawsze powinna być na 22%?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-03-05 16:41:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > cena netto: 20zł (zawiera 10zł kosztów wysyłki), i oVATowuję całośc
    > stawką 7%. Robię OK, czy jednak wysyłka zawsze powinna być na 22%?

    A inne skladniki ceny też tak wyodrębniasz?
    Przecież na cenę dla klienta nie składa się tylko
    koszt zakupu i transportu. W tym malym narzucie masz
    sporo z kosztów ogolnych, paliwko, opakowanie itp.
    I co wyszczególniasz na fakturze towar, transport, papier,
    taśma, kropla potu - 1/4 opakowaniogodziny itp?

  • 15. Data: 2009-03-05 16:51:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 17:41:40 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > I co wyszczególniasz na fakturze towar, transport, papier,
    > taśma, kropla potu - 1/4 opakowaniogodziny itp?

    Cena towaru to np. 10zł brutto - i zawiera się w tym ów pot,
    taśma i papier. I te 10zł jest dla każdego klienta, może
    sobie klient odebrać towar osobiście i zapłaci równo 10zł.

    Natomiast koszty wysyłki klient "wybiera" osobno
    (tzn. wybiera sposób wysyłki który kosztuje tyle i tyle),
    także dla mnie to jest coś co powinno się w jakiejśc formie
    znaleźć na fakturze, jako usługa dodatkowa.

    A że na towar mam VAT 7%, to postanowiłem sklonować sposób
    Merlina - wliczyć przesyłkę do ceny netto, jednocześnie
    wspominając o tym na fakturze, żeby ktoś się kiedyś nie przyczepił
    że nie fakturuję samej usługi nadawania paczek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-03-05 17:28:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > także dla mnie to jest coś co powinno się w jakiejśc formie
    > znaleźć na fakturze, jako usługa dodatkowa.

    Daj mu inny wybór.
    Niech w zależności od rodzaju transportu wybiera
    cenę całkowitą za towar.

> [...]
    > wspominając o tym na fakturze, żeby ktoś się kiedyś nie przyczepił
    > że nie fakturuję samej usługi nadawania paczek.

    Ale nie fakturujesz też zużytego prądu itp
    W sposobie Merlina nie ma nic niezwykłego.
    Przy WDT w cenie towaru mam np koszty wysyłki i inne składniki
    ceny i wszystko idzie przecież na 0%.
    To przecież w ustawie o VAT jest definicja ceny tak sformułowana -
    jako cena transakcyjna (wynosi tyle ile ktoś tam decyduje się zapłacic)

  • 17. Data: 2009-03-05 17:34:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 18:28:04 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Daj mu inny wybór.
    > Niech w zależności od rodzaju transportu wybiera
    > cenę całkowitą za towar.

    Tutaj konkretnie chodzi mi o sprzedaż na Allegro czy Świstaku,
    więc takiego wyboru nie mam jak dać.

> [...]
    > To przecież w ustawie o VAT jest definicja ceny tak sformułowana -
    > jako cena transakcyjna (wynosi tyle ile ktoś tam decyduje się zapłacic)

    Dobrze wiedzieć. Dla mnie sprzedaż towarów to nowość
    więc dopiero "nasiąkam" wiedzą jak to wszytsko opapierować.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-03-05 18:40:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Tuszę, że prawem podatkowym.

    Ale w *tym* przypadku IMVHO przedobrzyłeś.
    Usługę kupił *klient* od *poczty* i powodu do dowalenia VATu nie ma.
    Jak ktoś widzi to poproszę przepis.

    Jednak musi to wyglądać właśnie tak jak napisał: *klient* musi
    wykupić *w poczcie* usługę (znaczki) i jest OK.
    Nie może skorzystać z pośrednika. Natomiast firmę która nada
    towar na poczcie IMVHO może wynająć (i zapłacić za pakowanie
    i nadanie w cenie towaru - ale nie za przesłanie).

    O ile przesyłkę można opłacić znaczkami oczywiście (list można,
    czyli do 2 kg się da).
    To że wysłanie tych znaczków wyjdzie go drożej niż VAT to
    inna sprawa - VAT ominie :>, IMO legalnie :D

    Sprzedający oczywiście go przeklnie - bo jedyną w miarę dobrą
    metodą na ew. udowadnianie że wielbłądem nie jest i opłatę
    usiścił *klient* będzie przechowywanie przez 7 lat (plus
    ew. czas "zawieszenia przez kontrolę") tego listu od
    klienta... "o, tu mam wiarygodny dowód że klient mi posłał
    korespondencję, tu mam maila z opisem że posyła mi znaczki".
    Oczywiście będzie afera jak ktoś się przyczepi, że np.
    papiery wartościowe (te znaczki znaczy) zostały posłanie
    nieprawidłową przesyłką :P, jeśli klient nie pomyśli
    i pośle zwykłym poleconym za 2,10 ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-03-05 20:53:07
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Jerzyn" <p...@o...eu> wrote in message news:goo6j4$7c1$1@news.onet.pl...
    > Moze ktos juz sie spotkal ze zjawiskiem nastepujacym, kupujac na Allegro
    > dowolne przedmioty sprzedajacy dolicza mi do ceny za wysylke podatek VAT
    /.../

    Masz na myśli, że sprzedający podaje cenę za wysyłkę netto, a dopiero jak
    chcesz płacić, to mówi Ci: "Jeszcze VAT proszę"?

    Jeśli tak, to jest to bezprawne: nie może reklamować usługi za pomocą cen
    netto.

    A jeśli po prostu na fakturze masz wyszczególniony VAT za przesłanie, to tak
    jak Ci wszyscy mówią, jest ok.

    k.

  • 20. Data: 2009-03-05 21:14:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 21:53:07 kashmiri <x...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > chcesz płacić, to mówi Ci: "Jeszcze VAT proszę"?
    >
    > Jeśli tak, to jest to bezprawne: nie może reklamować usługi za pomocą cen

    Reklamować jak reklamować, ale zawierali umowę na brutto, bo cena na Allegro
    ma być własnie ceną brutto.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek