  • 1. Data: 2002-02-27 12:07:50
    Temat: Podatek (a coz by innego :))
    Od: Grzegorz Pawel Wolinski <g...@e...pw.edu.pl>

    Rok temu kupilismy dzialke letniskowa. W tym miesiacu z urzedu skarbowego
    dostalismy wezwanie. Okazalo sie, ze urzad ma swoje ceny na grunty i
    wartosc jaka jest w akcie notarialnym jest nizsza od sredniej ceny
    rynkowej (ciekawe dlaczego przy oplacaniu podatku nam tego nie
    powiedziano). Stawilismy sie w urzedzie i doplacilismy ile trzeba
    (+ odsetki za rok czasu).

    W zwiazku z tym mam pytanie:
    Czy to juz koniec? Czy moze za rok(lub wczesniej) znowu cos nam przysla?
    Czy nie bedziemy musieli skladac wiecej wyjasnien?

    Wiem, ze mozemy sie odwolac od decyzji urzedu ale czy to ma sens?
    Jak mozemy argumentowac w przypadku odwolania sie?
    Czy fakt, ze posiadamy tylko prawo uzytkowania wieczystego (a nie prawo
    wlasnosci) zmienia cos (np. w cenie)?

    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-02-27 17:19:49
    Temat: Re: Podatek (a coz by innego :))
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Grzegorz Pawel Wolinski wrote:

> [...]
    >+ Czy to juz koniec? Czy moze za rok(lub wczesniej) znowu cos nam przysla?
    >+ Czy nie bedziemy musieli skladac wiecej wyjasnien?

    Chyba nie.
    Ale jak sprzedasz zbyt szybko i policzysz kolejny podatek, to
    przychód policzą ci nie od wyceny US tylko starej umowy :>
    (bo wychodzi więcej !)
    [...]
    >+ Czy fakt, ze posiadamy tylko prawo uzytkowania wieczystego (a nie prawo
    >+ wlasnosci) zmienia cos (np. w cenie)?

    IMHO tak. Ale US powinien to uwzględnić.

    Pozdrowienia, Gotfryd