  • 1. Data: 2005-07-27 18:58:58
    Temat: Podatek a praca za granica.
    Od: "marcin" <m...@n...com>

    Witam
    Jestem nowy na tej grupie ale nurtuje mnie temat pracy za granica a sprawa
    placenia podatku w Polsce. Zaczne od poczatku pracuje juz 2 lata w Angli
    jaka self-employed tu place podatki i sie z nich rozliczam za rok 2003-2004
    dostalem z tutejszego urzadu skarbowego zwrot podatku. I pare tygodni temu
    bedac w kraju poszedlem do Urzedu Skarbowego i dowiedzialem sie ze musze
    rozliczyc sie z podatku i dochodow osiaganych w Angli takze i w Polsce. Tu
    mam w Angli mam na wszystko dokumenty skladki na ubezpieczenie olacane
    podatki tutaj mieszkam oplacam rachunki itp. to dlaczego mam sie jeszce
    rozliczac w Polsce i moze placic podatek w kraju, a gdy ide do lekarza to mi
    mowia ze trezba placic przeciez to jest jakas paranoja, czy ktos z
    grupowiczow moze mi odpowiedziec na to pytanie albo podac jakies odnosniki
    dio rzeyelnych materialow.
    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-27 22:58:55
    Temat: Re: Podatek a praca za granica.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    marcin wrote:
> [...]
    > mowia ze trezba placic przeciez to jest jakas paranoja, czy ktos z
    > grupowiczow moze mi odpowiedziec na to pytanie albo podac jakies odnosniki

    Jak nie masz rodziny (żona, dzieci) w Polsce i na stałe mieszkasz w
    Anglii, to się w Polsce nie musisz rozliczać.

  • 3. Data: 2005-07-28 09:10:01
    Od: "DH" <h...@o...pl>

    > Jak nie masz rodziny (żona, dzieci) w Polsce i na stałe mieszkasz w
    > Anglii, to się w Polsce nie musisz rozliczać.

    ja mam podobna sytuacje, mieszkam i pracuje w Anglii,
    w Polsce nie jestem juz zameldowany,
    ale czy musze o tym fakcie poinformowac polski Urzad Skarbowy?
    Jakas aktualizacja danych??
    W jednym urzedzie mnie poinformowali, ze musze to zglosic do urzedu w
    Szczecinie
    (mieszkam w Koszalinie i niby Szczecin odpowiada za te sprawy),
    natomiast w innym urzedzie dowiedzialem sie, ze nigdzie nie musze tego
    zglaszac
    Wiec jak to jest?

    pozdrawiam
    Daniel

  • 4. Data: 2005-07-28 12:50:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    DH wrote:

    > ja mam podobna sytuacje, mieszkam i pracuje w Anglii,
    > w Polsce nie jestem juz zameldowany,
    > ale czy musze o tym fakcie poinformowac polski Urzad Skarbowy?

    Nie musisz.

  • 5. Data: 2005-07-28 15:22:02
    Od: "marcin" <m...@n...com>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > Jak nie masz rodziny (żona, dzieci) w Polsce i na stałe mieszkasz w
    > Anglii, to się w Polsce nie musisz rozliczać.

    Witam
    Napisales ze nie musze ale oto chodzi ze w Urzedzie mowia co innego czy masz
    jakies materialy na ten temat albo gdzies mozna poczytac o tym, niechcialbym
    wrocic za pare lat starac sie w Polsce np. o emeryture, czy wliczyc te lata
    pracy do lat przepracowanych w kraju i dostac od polskiego Urzadu jakas
    kare.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-28 23:21:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    marcin wrote:

> [...]
    > pracy do lat przepracowanych w kraju i dostac od polskiego Urzadu jakas

    nie ma przepisu, ktory mowisz, ze nie musisz.
    Natomiast nie ma tez przepisu, ktory mowi, ze musisz.
    Nic wiecej nie da sie znalezc.
    Jak panie w US mowia co innego to powiedz niech podadza paragraf.
    Troche beda mialy z tym klopotu :).