  • 1. Data: 2005-07-27 20:31:27
    Temat: Zwolnienie z Vat a kasa fiskalna
    Od: "ziopo" <z...@p...onet.pl>

    Rozpoczynam dzialalnosc gospodarcza.
    Jestem zwolniony z vatu do poki nie przekrocze
    obrotu 10 tys euro (proporcjonalnie do konca roku).
    Kase musze kupic dopiero po przekroczeniu 20 tys. zl czy juz teraz ??
    W jakims poradniku przeczytalem aby byc zwolnionym z vatu musze
    rejestrowac tranzakcje na kasie fiskalnej.

  • 2. Data: 2005-07-27 21:28:10
    Temat: Re: Zwolnienie z Vat a kasa fiskalna
    Od: Mario <n...@o...pl>

    ziopo wrote:
    > Rozpoczynam dzialalnosc gospodarcza.
    > Jestem zwolniony z vatu do poki nie przekrocze
    > obrotu 10 tys euro (proporcjonalnie do konca roku).

    od dnia dokonania pierwszej dostawy (a nie rozpoczęcia działalności) do
    końca roku w stosunku do ilości dni w roku.

    Ale mała uwaga. Są wyłączenia (wyroby z metali szlachetnych, niektóre
    akcyzowe, nowe środki transportu, usługi prawnicze, doradcze) wtedy VAT
    z marszu.

    > Kase musze kupic dopiero po przekroczeniu 20 tys. zl czy juz teraz ??
    > W jakims poradniku przeczytalem aby byc zwolnionym z vatu musze
    > rejestrowac tranzakcje na kasie fiskalnej.

    Źle przeczytałeś. Rejestrować musisz ale nie na kasie. Na niej dopiero
    od 20 tysięcy od razu po przekroczeniu.
    I tu też wyłączenia dotyczące transportu osób (kasa od razu).