  • 1. Data: 2006-01-07 18:01:30
    Temat: Podatek dochodowy od osob fizycznych-jego poziom w UE i USA
    Od: "U-Nil" <u...@o...pl>

    Witam,

    bede wdzieczny za syntetyczne przyblizenie (najlepiej z podaniem zrodla, choc
    i bez tego bede wdzieczny) wysokosci podatkow dochodowych od osob fizycznych w
    UE i USA (najlepiej lacznie - federalne i stanowe).

    Z gory dziekuje,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-07 19:09:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    U-Nil wrote:
> [...]
    > i bez tego bede wdzieczny) wysokosci podatkow dochodowych od osob fizycznych w
    > UE i USA (najlepiej lacznie - federalne i stanowe).

    USA:
    Federalny:
    od 10 % do 16% . Podatek rośnie prawie liniowo wraz z zarobkami.

    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/i1040a.pdf
    strony 61 o dalsze.

    Stanowy zależy od stanu.
    Różnie np. 6%

    Do tego jeszcze dochodzą podatki lokalne jeśli się mieszka w
    "odpowiednim" miejscu.

  • 3. Data: 2006-01-08 19:03:04
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > USA:
    > Federalny:
    > od 10 % do 16% . Podatek rośnie prawie liniowo wraz z zarobkami.

    coś się nie zgadza, ja płaciłem stanowego + federalny w sumie 12% w jednej
    pracy, w innej 6%, a w innej wszystkie cztery (stanowy, federalny, socjalny
    i medyczny) w wysokości wręcz śmiesznej 1%
    dodam że trzy prace miałem jednocześnie, sam się dziwiłem skąd te różnice,
    bo w każdej pracy miałem podobne pensje, ale wychodzi na to że z każdą
    dodatkową pracą podatek ci obniżają