  • 1. Data: 2004-12-19 13:21:57
    Temat: Podatek dochodowy ryczaltowcow od VAT?
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Witam.
    Od listopada mam dzialalnosc opodatkowana ryczaltem i jestem
    VATowcem. Gdzies po drodze przewinal mi sie artykul w gazecie, w
    ktorym bylo o tym, ze ryczaltowcy placa (maja placic?) podatek
    dochodowy od VAT, ale nie moge go znalezc. Ktos moze wyjasnic mi te
    kwestie? Czy zaplacic mam tylko ryczalt od kwoty netto, czy rowniez
    jakis procent od kwoty VAT na fakturze?
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 2. Data: 2004-12-20 23:41:59
    Temat: Re: Podatek dochodowy ryczaltowcow od VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Dec 2004, BartekB wrote:
    [...]
    >+ VATowcem. Gdzies po drodze przewinal mi sie artykul w gazecie, w
    >+ ktorym bylo o tym, ze ryczaltowcy placa (maja placic?) podatek
    >+ dochodowy od VAT

    AFAIK taki problem *był* w *zeszłorocznej* ustawie o podatku dochodowym,
    kiedy na skutek kilku kolejnych nowelizacji w różnych miejscach wyszło
    że odliczanie VATu (od przychodu) przysługuje tylko *przedsiębiorcom*,
    więc np. wynajmujący lokale byli "w plecy".
    Ale do DG na ryczłacie... ktoś słyszał ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-21 12:56:03
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    > odliczanie VATu (od przychodu) przysługuje tylko
    *przedsiębiorcom*,

    A nie chodzi tu o to, ze ryczaltowcy nie moga wliczyc tego podatku
    od VAT w koszty, bo sa na ryczalcie i ich zadne koszty nie obejmuja?
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 4. Data: 2004-12-21 18:01:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, BartekB wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    [...uwaga, cytat cięty tendencyjnie był :>...]
    >+ > odliczanie VATu (od przychodu) przysługuje tylko
    >+ *przedsiębiorcom*,
    >+
    >+ A nie chodzi

    ...nie chodzi*ŁO*, już nieaktualne...

    >+ tu o to, ze ryczaltowcy nie moga wliczyc tego podatku
    >+ od VAT w koszty, bo sa na ryczalcie i ich zadne koszty nie obejmuja?

    Nie.
    W wyniku ciągłego poprawiania ustawy Sejm nasz szanowny doprowadził
    do tego że że w UoPDoOF zapis stanowiący że "u podatników VAT podatek
    VAT należny nie jest przychodem" brzmiał "u *prowadzących działalność
    gospodarczą*...." - i było kilka "spraw" kiedy to USy dobierały się
    do wynajmujących będących VATowcami...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)