  • 1. Data: 2006-02-11 14:32:50
    Temat: VAT - klienci indywidualni a biznesowi
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Witam,
    Czy jest jakieś wyjście z poniższej sytuacji, które byłoby korzystne dla
    obu grup klientów (indywidualnych i biznesowych):

    Jest nowa firma sprzątająca zwolniona z VAT. Świadczy usługi dla
    klientów indywidualnych - sprzątanie w domach i mieszkaniach, mycie
    okien itd. Ma bardzo korzystne ceny, po części przez to, że nie
    powiększone o 22% VAT. Jednak firma się rozwija i znalazła kilku
    klientów biznesowych - firmy chciałyby aby sprzątać w ich biurach.
    Jednak firmy rozliczają się przez faktury VAT. Nasza firma sprzątająca
    chcąc nie stracić klientów biznesowych musi złożyć VAT-R w US i stać się
    podatnikiem VAT i obłożyć nim swoje usługi. To oznacza, że dla klientów
    indywidualnych firma podniesie ceny o 22%.
    Czy jest jakiś sposób aby nie podnosić dla nich cen? Rozumiem, że jeżeli
    firma nie doliczy VAT to pokryje go z własnych środków?

    Z góry dziękuję za informacje.

  • 2. Data: 2006-02-11 14:49:50
    Temat: Re: VAT - klienci indywidualni a biznesowi
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > faktury VAT. Nasza firma sprzątająca chcąc nie stracić klientów
    > biznesowych musi złożyć VAT-R w US i stać się podatnikiem VAT i obłożyć

    Niekoniecznie, jeśli usługi będą tańsze o 22% od cen konkurencji owatowanej
    to chyba nie będzie problemu?

  • 3. Data: 2006-02-11 14:58:50
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Niekoniecznie, jeśli usługi będą tańsze o 22% od cen konkurencji
    > owatowanej to chyba nie będzie problemu?

    Rozumiem, że piszesz by mimo bycia podatnikiem VAT nie podnosić cen dla
    klientów indywidualnych? Jednak podatek z takich usług firma musi od tej
    pory rozliczyć. Ma go pokryć z kosztów uzyskania przychodu?
    Pytam, gdyż nie wiem czy na dłuższą metę to się opłaca, innymi słowy co
    jest bardziej korzystne: stracić część klientów ale podnieść cenę usługi
    o VAT, czy dalej pozyskiwać klientów indywidualnych przy niezmienionej
    cenie?

  • 4. Data: 2006-02-11 15:05:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Rozumiem, że piszesz by mimo bycia podatnikiem VAT nie podnosić cen dla
    > klientów indywidualnych?

    Piszę żeby nie być podatnikiem VAT.
    Po co klient biznesowy ma płacić 122 zł, jak może 100 zł bez VAT - wyjdzie
    na to samo.

  • 5. Data: 2006-02-11 15:07:16
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    jerry wrote:

> [...]
    > co jest bardziej korzystne: stracić część klientów ale podnieść cenę
    > usługi o VAT, czy dalej pozyskiwać klientów indywidualnych przy

    Nie, on pisze, żebyś dalej był zwolniony z VAT i wystawiał faktury "netto"
    tańsze od konkurencji o 22%.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2006-02-11 15:11:49
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Piszę żeby nie być podatnikiem VAT.
    > Po co klient biznesowy ma płacić 122 zł, jak może 100 zł bez VAT -
    > wyjdzie na to samo.

    Tak, tylko czy czy taki klient (firma) nie wymaga faktury? Na jakiej
    podstawie się rozliczają?
    (nie mam doświadczenia z b2b)

  • 7. Data: 2006-02-11 15:56:39
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    jerry wrote:

    > Tak, tylko czy czy taki klient (firma) nie wymaga faktury? Na jakiej
    > podstawie się rozliczają?
    > (nie mam doświadczenia z b2b)

    wystawisz rachunek i juz

  • 8. Data: 2006-02-11 17:03:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Tak, tylko czy czy taki klient (firma) nie wymaga faktury?

    Wymaga i taką dajesz.
    VAT - "zw" (zwolniony)

  • 9. Data: 2006-02-11 17:26:15
    Od: jerry <j...@i...pl>