  • 1. Data: 2006-02-11 13:36:18
    Temat: zaległe składki zdrowotne za 2005
    Od: "vitalman" <v...@w...pl>

    Vitam :)
    Osoba pracująca zawodowo jest zatrudniona dodatkowo na umowe-zlecenie.
    Wynagrodzenie za te pracę jest wypłacane co miesiąc.
    Składki zdrowotne ( wg deklaracji DRA) i zaliczki na podatek ( wg PIT-4) sa
    płacone co miesiąc.
    W listopadzie i grudniu 2005 nie wypłacono należnego wynagrodzenia i nie
    zapłacono składek ZUS i zal. na podatek.
    Zaległe wynagrodzenie wypłacono w styczniu 2006, w którym obowiązuje już
    składka zdrowotna 8,75%.
    Prosze o odpowiedź :
    1. Czy "zaległe" składki ZUS za 2005 nalezy zapłacić według starej składki
    8,50% czy też nowej ?
    2. Czy te składki ZUS i zaliczki na podatek, zapłacone w styczniu 2005,
    można zaksięgowac w koszty roku 2005 ?

  • 2. Data: 2006-02-11 13:49:09
    Temat: Re: zaległe składki zdrowotne za 2005
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "vitalman" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Czy te składki ZUS i zaliczki na podatek, zapłacone w styczniu 2005,
    > można zaksięgowac w koszty roku 2005 ?

    Jak najbardziej:)))Czy napewno o to chciałeś zapytać?Ksieguje się w
    miesiącu zapłaty .

    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-02-11 14:32:08
    Od: "vitalman" <v...@w...pl>

    Vitam :)
    Zaległe wynagrodzenie za rok 2005 zostało wypłacone w STYCZNIU 2006.
    W styczniu wypłacono także bieżące wynagrodzenie za styczeń 2006.
    Składki zdrowotne i zaliczki na podatek dotyczące zaległego
    oraz bieżącego wynagrodzenia będą zapłacone 13 lutego 2006.
    Ja zaliczyć i zaksięgować poszczególne składki i zaliczki ?

    pozdrawiam :)

    .

  • 4. Data: 2006-02-11 14:50:15
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

  • 5. Data: 2006-02-11 15:18:10
    Od: "vitalman" <v...@w...pl>

    Vitam :)
    dziekuje za odpowiedz :)
    Mam jeszcze jedno pytanie :
    Czy robię prawidłowo księgując naliczenia :
    - wynagrodzenia tego pracownika,
    - składki zdrowotne ZUS
    - zaliczkę na podatek
    na odpowiednich kontach ksiegowych w ewidencji XI i XII 2005 r. ?

  • 6. Data: 2006-02-14 11:22:43
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

> [...]
    > - składki zdrowotne ZUS
    > - zaliczkę na podatek
    > na odpowiednich kontach ksiegowych w ewidencji XI i XII 2005 r. ?
    Nie, wypłata dotyczy miesięcy ubiegłych ale została zrealizowana w lutym
    2006r.

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl

  • 7. Data: 2006-02-14 16:05:16
    Od: "vitalman" <v...@w...pl>

    Vitam :)
    Rzecz w tym, ze naliczenia w na kontach firmy (wspolnota mieszk.) zostału
    JUZ zaksiegowane w XI i XII 2005,
    natomiast wypłata na konro członka zarzadu nastapiła w styczniu - z powodu
    braku pieniedzy w 2005.
    Czy jest to prawidłowe ?

    Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:dsseh6$b4m$1@atlantis.news.tpi.pl...