    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od aukcji internetowej
    Date: Sat, 7 Aug 2004 23:04:21 +0200

    On Sat, 7 Aug 2004, Jewgieni wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ 1)Dajmy na to, ze sprzedam plyte kompaktowa zespolu U2 na aukcji
    >+ internetowej (np. www.aukcje.onet.pl) za 20zl. Czy musze placic jakis
    >+ podatek?

    Jeśli to pojedyncza, twoja płyta stanowiąca własność osobistą i nie
    nabyta "w celu odsprzedaży" - to podlega pod PCC i podatek osobisty.
    AFAIK oczywiście :) (nie jestem doradzcą :))

    Z PCC jest zwolniona, bo jej wartość jest niższa niż 1000 zł :)
    Podatek dochodowy należałby się tylko jeśli sprzedajesz ją
    w czasie krótszym niż pół roku od nabycia :) - *i* na niej zarobiłeś
    (odliczając ew. koszty związane z zakupem i sprzedażą, w tym
    prowizję aukcjonariusza).
    Krótko mówiąc... podejrzewam że się w żadnym podatku nie zmieścisz ;)

    >+ 2)Albo kupie na aukcji internetowej plyte kompaktowa zespolu Metallica za
    >+ 25zl. Czy musze placic jakis podatek?

    Kupno-sprzedaż nie objęte VATem podlega pod PCC, przy czym do 1000 zł
    jest jak wyżej zwolnione :)
    Inaczej mówiąc: jak kupujesz "u firmy z VATem lub bez" to VAT już ci
    wliczyli na fakturze (albo napisali że "zwolnione") a innego podatku
    nie znam :), zaś jak kupujesz "od osoby osobistej" :) to... to też
    podatku nie znam :)

    >+ Sprzedawca jest osoby prywatnej (bo jezeli na aukcji sprzedaje firma, to nie
    >+ ma problemu bo jest VAT). Jak jest z "szarymi ludzmi"?

    "...jak ustawa przewiduje..." :)
    Przejrzyj ustawę o PCC oraz art. 10 (dokładniej 10.8.d :)) ustawy
    o podatku dochodowym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)