  • 1. Data: 2004-08-06 20:07:44
    Temat: zakup samochodu na dzialalnosc gospod.
    Od: "Staszek Rz." <s...@w...pl>

    Witam . Agent ubezpieczeniowy /nie watowiec,księga przychodów i rozchodów/
    chce zakupic nowy samochód aby mogl odpisywac amortyzacje i paliwo.
    Czy faktura musi byc wystawiona na nazwe firmy, czy tez moze byc na samo
    imie i nazwisko, a moze tez mozna na wspolmalzonka jako wspolwlasciciela
    pojazdu.
    Jakie przepisy to reguluja. Z gory dziekuje.

    Staszek

  • 2. Data: 2004-08-09 07:30:06
    Temat: Re: zakup samochodu na dzialalnosc gospod.
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cf0ofl$f71$1@atlantis.news.tpi.pl>, Staszek Rz. wrote:

> [...]
    > pojazdu.
    > Jakie przepisy to reguluja. Z gory dziekuje.

    Ustawa o VAT.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-08-09 08:15:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ > pojazdu.
    >+ > Jakie przepisy to reguluja. Z gory dziekuje.

    Tak się zastanawiam: "co autor miał na myśli" (chodzi o autora
    wątku oczywiście !). Bo skoro nie jest VATmanem (co skrupulatnie
    wycięłaś :)) i chce jedynie "odliczać amortyzację i paliwo", to
    IMHO ustawa o VAT *nic* nie ma do tego, kiedy wolno "zapisać
    rzecz do ST".
    Znaczy: przyjmując ścieżkę iż "rzecz" kupowana jest
    "osobiście", zaś dopiero później "przekazywana na DG" (sądząc
    z postów - wcale nie takie rzadkie rozwiązanie) to IMHO można
    by popatrzeć w to:
    +++ ustawa o PDoOF +++
    art.22g [...]
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika, wartość
    początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartości,
    w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego składnika majątku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących wspólność
    majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują składnik majątku
    w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    ---

    Krótko mówiąc - jeśli żona nie prowadzi DG, pytający nie chce
    (bo nie może :)) odliczyć VAT - to ja bym myślał że faktura
    może być spokojnie na niego "osobiście" z żoną razem.
    A później "przekazanie do działalności".
    Rozumiem że teraz oberwę stosownym cytatem z ustawy o VAT wskazującym
    że się mylę ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)