  • 1. Data: 2005-05-10 19:22:08
    Temat: Podatek od darowizny
    Od: "Wyga" <w...@p...fm>

    Mam pytanie?
    Jak uniknac podatku od darowizny.

    W 2000 r. rodzice wylozyli mi pieniadze na zakup mieszkania w kwocei 67.000
    53m2.
    Jako, ze sa rolnikami nie rozliczaja sie z przychodu.
    Pare dni temu przyszlo mi pismo z US o wyjasnienie pochodzenia pieniedzy na
    zakup tego mieszkania.
    Jak moge sobie z tym poradzic, zeby nie placic podatku od darowizny + ew.
    odsetek.

    Z gory dzieki za odpowiedz

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-05-10 19:46:11
    Temat: Re: Podatek od darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wyga wrote:
    > Mam pytanie?
    > Jak uniknac podatku od darowizny.
    >
    > W 2000 r. rodzice wylozyli mi pieniadze na zakup mieszkania w kwocei 67.000
    > 53m2.

    he he, następny.
    Oboje rodzice ?
    No to zaczynamy:
    1) darowizna na cele ogólne 2 x 9637 zł = 19274
    2) darowizna na cele mieszkaniowe 2 x 9637 = 19274
    3) pożyczka od rodziców 2 x 9637 zl = 19274

    Narazie mamy 57822

    pracujesz gdzieś? jesteś w stanie wykazać oszczędności 10 tyś zł?
    US przejrzy sobie wyciągi, więc za bardzo nie kłam.

    A jak nie, to zostało skulić uszy i zapłacić te 3% podatku od
    brakujących 10 tyś zł.

    A i pożyczkę trzeba spłacać, więc nie zaplątać się w zeznaniach na
    jakich warunkach pożyczka ma być spłacana.

    Powodzenia.