  • 1. Data: 2004-07-21 10:04:04
    Temat: Podatek od nieruchomości
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostałem wezwanie do zapłaty podatku od nieruchomości oraz druk IN-1 do
    wypełnienia i złożenia w Urzędzie Miasta.
    Pozycje do zapłaty na wezwaniu są następujące:

    3. Pozostałe grunty (...) - tutaj powierzchnia garażu
    4. Budynki mieszkalne - tutaj powierzchnia mieszkania

    Mieszkanie i garaż są własnościowe, jestem użytkownikiem wieczystym 32/1000
    działki na której stoi budynek i 25/100 działki na której stoją garaże.

    Mam następujące pytania:
    1. Czy pozycja "Budynki mieszkalne" jest prawidłowa na wezwaniu do zapłaty?
    Czy nie powinienem płacić za 32/1000 powierzchni gruntu?
    2. Sekcja B.3 w druku IN-1 -
    współwłaściele,współposiadacze,współużytkownicy - czy muszę tam wpisać
    wszystkich użytkowników wieczystych pozostałych ułamkowych części działek,
    czyli wszystkich lokatorów całego bloku (?!), miejsce w formularzu jest co
    najwyżej na pięciu
    3. Sekcja D.1 w druku IN-1 - powierzchnia gruntów/pozostałe grunty - czy tu
    powinienem wpisać sumę powierzchni ułamkowych działek, których jestem
    użytykownikiem wieczystym, czy tylko dla garażu (pytanie związane z pytaniem
    1 i 4)
    4. Sekcja D.2 w druki IN-1 - powierzchnia użytkowa budynków lub ich części -
    czy powinienem wypełniać pozycje w tej sekcji. Użytkownikiem wieczystym
    jestem części gruntu, natomiast część budynku czyli mieszkanie jest moją
    własnością.

    Kluczowe pytanie jest takie: czy będąc użytkownikiem wieczystym ułamkowej
    części działki należącej do gminy/państwa płacę podatek od tej ułamkowej
    części czy od powierzchni własnościowego mieszkania, ktorego budynek na tej
    działce stoi.

    Gdyby chodziło tylko o zapłatę podatku to nie byłby to problem, bo kwoty są
    małe, ale za błędne wypełnienie druku podatkowego IN-1 grozi
    odpowiedzialność karno-skarbowa, a to już może być problem.

    Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 2. Data: 2004-07-21 11:15:05
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, Martin Tupper wrote:
    [...]
    >+ 1. Czy pozycja "Budynki mieszkalne" jest prawidłowa na wezwaniu do zapłaty?
    >+ Czy nie powinienem płacić za 32/1000 powierzchni gruntu?

    Ja mam (ale mam tylko decyzję przed nosem, nie deklarację) OSOBNO
    grunt i OSOBNO budynek. Do tego OSOBNO piwnica.
    IMHO tak jest prawidłowo ! Acha - nie w dzierżawie, tylko grunt
    wykupiony (a nuż z tego powodu jest coś z podatkiem inaczej...).

    pozdrowienia, Gotfryd