  • 1. Data: 2004-07-21 09:06:11
    Temat: działalność we własnym budynku?
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Czy w przypadku prowadzenia działalności (bar gastronomiczny) we własnym
    nowo postawionym budynku, mam obowiązek wprowadzenia go do ewidencji środków
    trwałych? Co w przypadku poniesienia wydatków na jego
    modernizację(przystosowanie do wymogów sanitarnych) czy mogę wrzucić w
    koszty?
    baśka

  • 2. Data: 2004-07-21 09:52:00
    Temat: Re: działalność we własnym budynku?
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trwałych? Co w przypadku poniesienia wydatków na jego
    > modernizację(przystosowanie do wymogów sanitarnych) czy mogę wrzucić w

    Jesli to budynek na działalnosc nowiuteńki i w calosci na działalnosc
    przeznaczony, to ewidencja Śr.Trwałych i amortyzacja miesięczna w koszty.
    Wszystko inne (modernizacja) tez w koszty.

    Jeśli jednak jest to budynek mieszkalny i na dole działalnosć to:
    wodrębniasz ilośc m2 które służą działalności gospodarczej i wszelke opłaty
    zwiazane z całym budynkiem proporcjonalnie do ilosci m2 wyliczasz i wrzucasz
    w koszty.
    jesli usługi modernizacji dotyczą tylko baru - całość w koszty.
    telefon zarejstrować na firmę, można osobny licznik prądu i wody na firmę
    (jeśli ma to byc bar działający długoterminowo - wtedy warto) w przeciwnym
    wypadku zawsze bedziesz tłumaczyła sie ile wody zużyłaś, ile prądu i czy
    zakupiony przez ciebie odkurzacz stoi w barze czy w mieszkaniu, bo jak w
    mieszkaniu to wywalą z kosztów i kara.
    Najlepiej wszystko osobno kupować, nawet remont na 2 osobne rachunki brac.
    ale chyba tutaj jest tylko bar,bez lokalu mieszkalnego.

    L.