    From: Jola<j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od nieruchomości na cele użytkowe
    Date: Sun, 17 Sep 2006 03:56:24 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Szukałam we wszystkich możliwych źródłach, pytałam wszystkich możliwych
    specjalistów, ale otrzymałam odpowiedzi sprzeczne lub niejasne. Może Państwo
    będą w stanie mi pomóc:
    jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Siedzibę mam w
    mieście, w którym jestem zameldowana, natomiast mieszkam w innym mieście.
    Chciałabym dowiedzieć się o ewentualność wliczania czynszu i opłat za
    mieszkanie w koszty uzyskania przychodu. Rozważam różne możliwości:
    - zarejestrowanie miejsca wykonywania działalności na to wynajmowane
    mieszkanie, tylko nie wiem (i nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na to
    pytanie!) jakie konsekwencje będą dotyczyły właścicieli. Wyższy podatek od
    nieruchomości? (za lokal używany nie do celów mieszkalnych tylko
    użytkowych?) O ile wyższy?
    - wynajęcie mieszkania na firmę bez zgłaszania nowego miejsca wykonywania
    działalności - uzasadnienie: rozpoczynam właśnie studia kształcące w
    przedmiocie mojej DG. Tylko, że są to studia zaoczne, więc uzasadnienie
    nie jest zbyt przekonujące.
    - delegacja do innego miasta, tylko że podobno właściciel firmy nie może
    być w ciągłej delegacji.
    Bardzo proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję

    -> http://usenet.pomocprawna.info