  • 1. Data: 2006-01-28 20:55:34
    Temat: Podatek od niesfinlizowanej transakcji?
    Od: "Likom" <l...@p...onet.pl>

    W serwisie aukcyjnym Allegro kupiłam notebooka za 1886Pln ale do transakcji
    nie doszło, bo po dokładnym obejrzeniu komputera stwierdziłam wady ukryte.
    Zakończenie aukcji w serwisie Allegro jest umową (śladem) więc przy kwocie
    ponad 1000Pln należy odprowadzić podatek w wys 2%. Do transakcji jednak nie
    doszło ze względów opisanych powyżej. Jak udokumentować niesfinalizowanie
    transakcji i nie zapłacić podatku?
    Bożena

  • 2. Data: 2006-01-31 01:30:40
    Temat: Re: Podatek od niesfinlizowanej transakcji?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jan 2006, Likom wrote:

    > W serwisie aukcyjnym Allegro kupiłam notebooka za 1886Pln ale do transakcji
    > nie doszło, bo po dokładnym obejrzeniu komputera stwierdziłam wady ukryte.

    Obawiam się że oberwę. Jako przynoszący opinie źle widziane.
    IMO do umowy *doszło* :(, następnie miało miejsce odstąpienie
    od transakcji.
    Cały numer polega na tym że PCC nie opodatkowuje transakcji
    sprzedaży.
    Podatkowi podelega UMOWA sprzedaży.
    To czy zostanie wykonana czy nie już fiskusa nie interesuje :(

    Z przepisów:
    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 535.
    § 1. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść
    na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący
    zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
    ---
    +++ PCC +++
    Art. 1.
    1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych,
    ---

    > Zakończenie aukcji w serwisie Allegro jest umową

    Ano.

    Jakby kto miał podstawy do zdania przeciwnego to bardzo
    proszę o zapodanie. Sam nie widzę...

    > doszło ze względów opisanych powyżej.
    > Jak udokumentować niesfinalizowanie
    > transakcji i nie zapłacić podatku?

    Tylko głośno myślę... czy istnieje możliwość wykazania
    nieważności umowy? Wtedy sama UMOWA (a nie transakcja)
    nie miałaby miejsca.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)