  • 11. Data: 2002-07-11 06:51:04
    Temat: Re: Podatek od odsetek na koncie
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:09072002.26D69BA2@budzik61.poznan.pl...
    > Tako rzecze p...@p...com.pl:

    > Hmmm, podstawę zakrągla się do pełnych złotówek czy zrobiłaś to dla
    > ułatwienia. (sorry za lamerskie pytanie)?

    > Bardzo jasno, ale po co to robić skoro i tak ZUS odlicza się od całej
    > kwoty??? Czy chodzi o to że trzeba to późnij osobno wykazać w PIT-28
    > (jeszcze nigdy nie wypełniałem PIT-28)? Jeżeli dobrze kombinuję to czy nie
    > można w takim razie zrobić takiego zestawienia za cały rok i tam policzyć
    > procentowego udziału??? Chociaż chyba nie, ponieważ zmieniają się składki
    > ZUS. Dobrze myślę???
    -----
    Rzeczywiście cały ZUS odliczasz od całej kwoty przychodu ale podatek gdybyś
    nie liczył struktury to jak byś wyliczył podatek .W przykładzie podałam
    przychód 10000 w stawce 8,5% i 50 w stawce 3 % to od którego przychodu byś
    odliczył ZUS ?.
    Jeśli nie wypełniałeś PIT-28 to rzeczywiści mogłeś nie wiedzieć nic
    procentowym udziale odpisu ZUS.Jeśli jest tylko jedna stawka podatkowa to
    nie ma różnicy.
    Jolka

  • 12. Data: 2002-07-11 18:35:14
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@p...com.pl:

    A co z tymi zokrągleniami??? Podstawę się zaokrągla czy nie???

> [...]
    > gdybyś nie liczył struktury to jak byś wyliczył podatek .W przykładzie
    > podałam przychód 10000 w stawce 8,5% i 50 w stawce 3 % to od którego

    Rzeczywiście, nie pomyślałem o tym. Dzięki za wyjaśnienie.

    > Jeśli nie wypełniałeś PIT-28 to rzeczywiści mogłeś nie wiedzieć nic
    > procentowym udziale odpisu ZUS.Jeśli jest tylko jedna stawka podatkowa
    > to nie ma różnicy.

    Zobaczymy jak to będzie wyglądało... ale to dopiero w styczniu. :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 13. Data: 2002-07-12 07:15:56
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    >
    > Rzeczywiście, nie pomyślałem o tym. Dzięki za wyjaśnienie.

    > Zobaczymy jak to będzie wyglądało... ale to dopiero w styczniu. :)))

    Jeszcze krótko o zaokrągelniach.
    Przychód po odjęciu ZUS zaokrąglasz do pełnych złotych a podatek do
    zapłacenia zaokrąglasz do dziesiątek groszy.
    Jolka

  • 14. Data: 2002-07-12 21:46:28
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@p...com.pl:

    > Jeszcze krótko o zaokrągelniach.
    > Przychód po odjęciu ZUS zaokrąglasz do pełnych złotych a podatek do
    > zapłacenia zaokrąglasz do dziesiątek groszy.

    Do pełnej złotówki a następnie do dziesiątek groszy zaokrąglam osobno
    licząc podatek od każdego ryczałtu tj. 3; 5,5; 8,5 procentowego???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

  • 15. Data: 2002-07-12 21:46:31
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a p...@p...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jeszcze krótko o zaokrągelniach.
    > Przychód po odjęciu ZUS zaokrąglasz do pełnych złotych a podatek do
    > zapłacenia zaokrąglasz do dziesiątek groszy.

    Dzięki, nie wiedziałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!