  • 1. Data: 2002-11-14 14:29:41
    Temat: Kwartalny VAT - jak miec pewność?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Czy miał ktos juz doświadczenia z US wzgldem jakiegos wiarygodnego
    potwierdzenia że deklaracja o kwartalnym rozliczaniu VAT dotarła i jest
    skuteczna?

    Spółka z o.o., powstała w tym roku, złożyła takie oświadczenie.
    Kobitka w US (zajmujaca sie konkretnie vatem tej spółki) mówi że ono do
    niej dotarło, działa i mozna VAT kwartalnie rozliczać ale na pismie to
    ona nie może, "prosze oficjalnie, *może* odpowiemy w 30 dni" (a do 25
    tylko półtora tygodnia).
    A że z roznych stron padają opinie że jak ktos w zeszłym roku nie
    prowadził działalnośc to pod kwartalny nie podpada (niespecjalnie do
    mnie to przemawia, ale...), może ktos z was podzieli sie doświadczeniami?

    Co by było gdyby dla bezpieczeństwa złozyc miesięczna VAT-7 za
    październik? Takie rozwiązanie podsunął mi znajomy biegły.
    Jego zdaniem US albo ja cofnie i napisze że nie mozna zrezygnoważ z
    kwartalnego przed upływem roku -ale żadnych innych konsekwencji nie
    będzie, albo ją przyjmie i bedzie wołał że VAT niezapłacony (dużo go
    akurat nie ma, paręset złotych, można zaryzykowac odsetki żeby mieć spokój).
    W każdym razie bedzie wiadomo co jest grane.

    A jakie jest wasze zdanie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk