  • 1. Data: 2002-11-14 11:37:07
    Temat: ZuS od wyroku sądu
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Sąd Pracy zasądził nma rzecz pracownika zaległe wynagrodzenia, a komornik to
    wyegzekwował.

    Czy od tych wynagrodzeń należy zapłacić składkę na ZUS?
    Kto jest płatnikiem?

    Uprzejmię dziekuje za odpowiedź

  • 2. Data: 2002-11-14 11:51:26
    Temat: Re: ZuS od wyroku sądu
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Sąd Pracy zasądził nma rzecz pracownika zaległe wynagrodzenia, a komornik
    > wyegzekwował.
    >
    > Czy od tych wynagrodzeń należy zapłacić składkę na ZUS?
    > Kto jest płatnikiem?

    W zasądzonej kwocie mogą "siedzieć" różne tytuły np. oprócz wynagrodzenia, o
    dszkodowanie i odsetki za zwłokę. Żeby ustalić dokładne kwoty czego jest ile
    trzeba mieć wyrok, zwłaszcza, że odszkodowania *czasem* są zwolnione z opoda
    tkowania. Od wynagrodzenia należy bez wątpienia naliczyć zus i podatek docho
    dowy i je odprowadzić normalnie jak płatnik. Nie wiem jak to będzie w przypa
    dku ściągnięcia przez komornika, logika podpowiada mi, że płatnikiem pozosta
    je nadal zakład pracy.

  • 3. Data: 2002-11-14 12:19:51
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

> [...]
    ile
    > trzeba mieć wyrok, zwłaszcza, że odszkodowania *czasem* są zwolnione z

    wyrok zasądza wynagrodzenie i skapitalizowane odsetki

    Od wynagrodzenia należy bez wątpienia naliczyć zus i podatek dochodowy i je
    odprowadzić normalnie jak płatnik.

    no własnie komornik odprowadził swoją część składek, a pracodawca powinien
    swoją, ale kwestionuje wysoość i sposób naliczenia składki przez komornika

    Dzieki za szybką odpowiedź