  • 11. Data: 2007-08-04 12:34:37
    Temat: Re: Podatek od spadków
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 16:55:31 -0500, witek napisał(a):
    [...]
    > Spadek nabywa się w dniu śmierci spadkodawcy. Czyli 2002.

    > bo tak mowi ustawa.

    Mam wątpliwości:

    Spadek nabywa się najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od śmierci spadkodawcy
    (dla uproszczenia w dniu jego śmierci, tak jak napisałeś).

    Znowu obowiązek podatkowy powstaje "przy nabyciu w drodze dziedziczenia -
    z chwilą przyjęcia spadku;", czyli dla uproszczenia tego samego dnia.

    A w ustawie o podatku od spadków i darowizn stoi że
    "Art. 7. 1. Podstawę opodatkowania stanowi wartość nabytych rzeczy(...)
    ustalona według stanu rzeczy i praw majątkowych w dniu nabycia i cen
    rynkowych z dnia powstania obowiązku podatkowego.".

    Więc IMHO powinien zapłacić podatek wg. cen na 6 miesięcy po śmierci
    spadkodawcy plus (chyba) odsetki.

    Być może czegoś nie doczytałem, ale jeżeli tak to Gotfryd poprawi :D

    p. m.

  • 12. Data: 2007-08-04 12:45:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]

    > rynkowych z dnia powstania obowiązku podatkowego.".
    >
    > Więc IMHO powinien zapłacić podatek wg. cen na 6 miesięcy po śmierci

    Jakim cudem, skoro otwarcie testamentu nastąpiło 5 lat później, to raczej
    nie był w stanie przyjąć spadku 4,5 roku wcześniej....?

  • 13. Data: 2007-08-04 13:24:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 04 Aug 2007 14:45:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jakim cudem, skoro otwarcie testamentu nastąpiło 5 lat później, to
    > raczej nie był w stanie przyjąć spadku 4,5 roku wcześniej....?

    Ano tak :). Zapomniałem o "drobnym" fakcie że był testament który się
    dopiero teraz "ujawnił".

    Ale w takim razie, dlaczego mają mieć zastosowanie przepisy sprzed 5 lat,
    skoro obowiązek podatkowy nastąpił teraz?

    p. m.

  • 14. Data: 2007-08-04 14:09:46
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Ale w takim razie, dlaczego mają mieć zastosowanie przepisy sprzed 5 lat,
    > skoro obowiązek podatkowy nastąpił teraz?

    Mam dokładnie takie same wątpliwości. Data powstania obowiązku
    podatkowego to data uprawomocnienia się wyroku sądu czyli 28-05-2007.

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 15. Data: 2007-08-04 15:24:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007, DaNsOuNd wrote:

    > Mam dokładnie takie same wątpliwości. Data powstania obowiązku podatkowego to
    > data uprawomocnienia się wyroku sądu czyli 28-05-2007.

    Nie pisz tak przypadkiem na prawo, bo będą pytać ile lat sąd
    przydzielił ;)
    (czepiam się - to jest "postanowienie", nie "wyrok").

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-08-04 15:28:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Mam wątpliwości:
    >
    > Spadek nabywa się najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od śmierci spadkodawcy
    > (dla uproszczenia w dniu jego śmierci, tak jak napisałeś).

    nie ma żadengo najpóźniej

    Art. 924. Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.

    Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

  • 17. Data: 2007-08-04 15:29:02
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

  • 18. Data: 2007-08-04 15:29:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Chyba jednak się mylisz.

    a coś więcej?

  • 19. Data: 2007-08-04 15:42:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007, witek wrote:

    > "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > nie ma żadengo najpóźniej

    ...jest...

    > Art. 924. Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    >
    > Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    ...ale PRZYJMUJE go później, jakby to absurdalnie nie brzmiało!
    Art.1012 i dalsze.
    A podatek jest od przyjęcia, nie od nabycia.
    Śmiesznie by było, jakby podatnik musiał płacić mimo że spadek
    odrzucił, nie uważasz?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-08-04 17:27:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > "Cavallino" <k...@...pl> wrote in message

    > Art. 924. Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.

    Tyle że przyjęcie spadku to już oświadczenie woli i bez jego wyrażenia
    ciężko coś przyjąć.