  • 1. Data: 2007-08-02 20:20:24
    Temat: rachunek do Australii
    Od: Marcin <b...@b...com>

    Witam

    Stworzyłem stronę internetową dla firmy mającej siedzibę w Australii...
    Tylko teraz nie wiem w jaki sposób wystawić rachunek (aktualnie działam
    bez VAT).

    Moje pytanka :

    1. Co musi zawierać taki rachunek jeśli ma być uznany za prawidłowo
    wystawiony. Czy może być zamiast NIPu odpowiednik australijski ABN ?

    2. Czy cena na rachunku musi być w złotówkach ?

    3. Czy są jakieś dodatkowe podatki/cła/akcyzy itp... dla usług
    świadczonych do Australii i podobnych odległych krajów ?

    Jestem zielony w temacie wystawiania rachunków za granicę więc wszelkie
    wskazówki w tym zakresie mile widziane. Czytałem troche archiwum grupy,
    ale było głównie o sprzedaży wewnątrz UE.

    --
    Pozdrawiam. Marcin
    http://www.sondaz.com - Głosuj na swoją ulubioną partię !

  • 2. Data: 2007-08-02 20:35:43
    Temat: Re: rachunek do Australii
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-08-2007 o 22:20:24 Marcin <b...@b...com>
    napisał(a):

    > Witam
    >
    > Stworzyłem stronę internetową dla firmy mającej siedzibę w Australii...

    To witaj w klubie kangurow :)

> [...]
    >
    > 1. Co musi zawierać taki rachunek jeśli ma być uznany za prawidłowo
    > wystawiony. Czy może być zamiast NIPu odpowiednik australijski ABN ?

    To co każdy inny rachunek, ABNu podawać nie musisz(ale możesz),
    na rachunkach nie ma wymogu podawania NIPu, co wiecej
    na fakturach nie trzeba nawet podawać nipu firm spoza UE
    (chociaż sam wpisywałem ABN bo co mi szkodziło ).

    > 2. Czy cena na rachunku musi być w złotówkach ?

    W walucie na którą się umówisz, to nie ma znaczenia większego,
    będą tylko proste różnice kursowe do rozliczenia.

    > 3. Czy są jakieś dodatkowe podatki/cła/akcyzy itp... dla usług
    > świadczonych do Australii i podobnych odległych krajów ?

    Nie, ciekawostak jest taka że oni nawet swojego VATu nie muszą doliczać u
    siebie do takich usług,
    także efektynie nigdzie nie jest to ovatowane.

  • 3. Data: 2007-08-03 07:50:59
    Od: Marcin <b...@b...com>

    Dzięki za wyjaśnienia !

    --