  • 1. Data: 2007-08-02 20:08:43
    Temat: pranie odzieży w delegacji
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zdarzyło się tak: firma wysłała pracownika na delegację zagraniczną,
    delegacja trwała około 3 tygodni, pracownik mieszkał w wynajętym mieszkaniu
    z pralką (co jest istotne!). Ponieważ przebywł tam stosunkowo długo, kupił
    proszek, zrobił pranie... i przywiózł do rozliczenia rachunek za ten
    proszek!

    Według firmowego regulaminu rozliczania podróży służbowych za inne
    uzasadnione wydatki uznaje się takie, które nie byłyby poniesione, gdyby
    pracownik nie był w delegacji. Człowiek myje zęby bez względu na to czy jest
    w delegacji czy nie, tak samo z praniem. Ale z drugiej strony nie można mu
    zabronić prania skarpetek! Zwłaszcza, że delegacja trwała stosunkowo
    długo...

    I teraz nie bardzo wiemy jak to ugryźć podatkowo: dla firy KUP czy NKUP?
    Jeśli KUP, to doliczać pracownikowi do dochodu czy nie doliczać...?
    Poradźcie, proszę.

    MoJoRa

  • 2. Data: 2007-08-02 20:24:30
    Temat: Re: pranie odzieży w delegacji
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > z pralk? (co jest istotne!). Ponieważ przebywł tam stosunkowo długo, kupił
    > proszek, zrobił pranie... i przywiózł do rozliczenia rachunek za ten

    A pasty do zębów i mydła nie kupował ? Niezły Poznaniak z niego :))))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-08-03 16:42:21
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > A pasty do zębów i mydła nie kupował ? Niezły Poznaniak z niego :))))

    Tym razem nie, ale... numerów nie brakuje. Pracownicy myślą, że jak
    rachunek/paragon/faktura są po włosku to księgowej można wcisnąć wszystko.
    Razu pewnego dziewczyna z delegacji przywiozła paragon (w języku włoskim,
    czy hiszpańskim... nie pamiętam) - paragon opisała "wyżywienie", okazało
    się, że na paragonie jest krem przeciwzmarszczkowy :)

    MoJoRa

  • 4. Data: 2007-08-03 17:55:19
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Razu pewnego dziewczyna z delegacji przywiozła paragon (w języku włoskim,
    > czy hiszpańskim... nie pamiętam) - paragon opisała "wyżywienie", okazało
    > się, że na paragonie jest krem przeciwzmarszczkowy :)

    Nie wiem jak u was, ale u nas wyzywienie jest "zwracane" wtedy, kiedy są
    to koszty reprezentacyjne czyli np. obiad/kolacja z klientem. A
    uprawnieni są do tego tylko niektórzy ludzie, znaczy sie generalnie
    "handlofcy".

    Natomiast wszystkie pozostałe koszty delegacji to jedynie dieta,
    dojazdy, hotel.

    A proszek ? Ułanska fantazja :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-08-06 15:04:25
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    mielismy taki przypadek - potraktowalismy to jako srodki czystosci,
    konieczne do prawidlowego funkcjonowania i oczywiscie jako KUP ( czas
    wyjazdu i wysokosc rachunku za srodki czystosci moze zostac przez osobe
    reprezentujaca jednostke gospodarczą za uzasadniony )
    Oczywiscie nie doliczalismy tego do dochodu pracownika !

  • 6. Data: 2007-08-07 06:16:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 06 Aug 2007 17:04:25 +0200, Snake Plissken napisał(a):

> [...]
    > reprezentujaca jednostke gospodarczą za uzasadniony )
    > Oczywiscie nie doliczalismy tego do dochodu pracownika !

    A mieliście potem kontrolę z dochodówki? Byłbym ciekaw rezultatu.

  • 7. Data: 2007-08-07 07:47:26
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    | A mieliście potem kontrolę z dochodówki? Byłbym ciekaw rezultatu.

    Mieliśmy - badali pieczołowicie wydatki reklamowe i reprezentacyjne,
    olewając zupełnie jednostkowe wypadki opisane wcześniej. Trudno stwierdzić,
    czy się do tego nie przyczepili, czy też w ogóle nie widzieli: my w każdym
    razie nie zadawaliśmy dodatkowych pytań ;)