  • 1. Data: 2015-04-26 18:39:09
    Temat: Podatek od spadku TFI funduszy
    Od: Tom <T...@d...com>

    Czy coś się zmieniło z podatkiem od otrzymanych w spadku funduszy
    inwestycyjnych?

    Czy nadal spadkobierca który otrzymał fundusze, przy ich realizacji
    zapłaci 19% podatku od całości uzyskanej kwoty czy tylko od różnicy
    między ceną zakupu(przez spadkodawcę) a obecną ceną sprzedaży (przez
    spadkobiercę)?

    Bo google różnie twierdzi...
    Jak w praktyce, wie ktoś?

  • 2. Data: 2015-04-26 19:32:18
    Temat: Re: Podatek od spadku TFI funduszy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-26, Tom <T...@d...com> wrote:
> [...]
    > zapłaci 19% podatku od całości uzyskanej kwoty czy tylko od różnicy
    > między ceną zakupu(przez spadkodawcę) a obecną ceną sprzedaży (przez

    Chyba zależy od tego jak to formalnie będzie załatwione.
    Jeśli spadkobierca otrzyma jednostki uczestnictwa, to przy ich sprzedaży
    zapłaci podatek 19%. Jeżeli IMHO otrzyma wartość umorzonych udziałów, no
    to nie zapłaci nic.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2015-04-26 19:50:49
    Od: Tom <T...@d...com>

> [...]
    > Jeśli spadkobierca otrzyma jednostki uczestnictwa, to przy ich sprzedaży
    > zapłaci podatek 19%. Jeżeli IMHO otrzyma wartość umorzonych udziałów, no

    jeżeli w 2013 w sierpniu zapłaciłem 19% od całości kwoty ze zbycia TFI
    które dostałem w spadku to po takim wyroku:

    http://prawo.rp.pl/artykul/1056088.html

    muszę złożyć korektę do PIT za 2013 i odliczyć kwotę wydaną przez
    spadkodawcę na zakup TFI?

  • 4. Data: 2015-04-26 21:29:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-26, Tom <T...@d...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > http://prawo.rp.pl/artykul/1056088.html
    >
    > muszę złożyć korektę do PIT za 2013 i odliczyć kwotę wydaną przez

    Ale przecież jednostek TFI nie rozlicza się PITem, podlegają pod ryczałtowy
    podatek, to niby do czego chcesz korektę składać i którego PITu?
    No i miej na uwadze, że wyroki sądu nie stanowią prawa. :-)

    IMHO możesz się co najwyżej zgłosić do TFI o zwrot niesłusznie
    (wg Ciebie) pobranego podatku, no i ew. kopać się o to z ichnim
    "koniem" (prawnikiem ;).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2015-04-27 02:12:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
> [...]
    > zapłaci 19% podatku od całości uzyskanej kwoty czy tylko od różnicy
    > między ceną zakupu(przez spadkodawcę) a obecną ceną sprzedaży (przez

    troche tak,ale nie wiem co dalej.
    Do tej pory urzedy skarbowe stały murem na stanowisku, ze podatek 19%
    sie nalezy.

    Az sie w końcu ktoś wyłamał.
    http://prawo.rp.pl/artykul/1056088.html

    Natomiast nie wiem czy przez te 2 lata coś się zmieniło "na stałe".
    Najlepiej zadzwon na infolinię podatkową
    Ja o zmianach w ustawie nie słyszałem tym bardziej, ze nie było mi to do
    niczego potrzebne.

  • 6. Data: 2015-04-27 17:25:27
    Od: Tom <T...@d...com>

> [...]
    >
    > IMHO możesz się co najwyżej zgłosić do TFI o zwrot niesłusznie
    > (wg Ciebie) pobranego podatku, no i ew. kopać się o to z ichnim

    a czytałeś pod linkiem? to jak to rozumiesz?

    sprzedałem w 2013 część TFI, od razu naliczyli 19% podatku od całości

    teraz chciałbym to skorygować, tak rozumiem ten artykuł...

  • 7. Data: 2015-04-27 21:21:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-27, Tom <T...@d...com> wrote:

    > a czytałeś pod linkiem? to jak to rozumiesz?

    Czytałem. Rozumiem to tak, że TFI będzie mogło (posiłkując się wyrokiem)
    ustalać koszty inne niż 0. TFI, nie Ty, bo to rolą towarzystwa jest obliczyć
    i wpłacić podatek. Tego podatku nie płaci się imiennie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl