  • 1. Data: 2015-04-19 12:13:47
    Temat: Zapłata podatku VAT
    Od: j...@g...com

    Czy VAT MOSS należy zapłacić w euro, czy w złotówkach? Na jaki numer konta należy
    wpłacić VAT MOSS?

  • 2. Data: 2015-04-19 14:46:56
    Temat: Re: Zapłata podatku VAT
    Od: j...@g...com

    "Płatności z tytułu procedury szczególnej VAT - dokonuje się, co do zasady, w tym
    samym terminie, co czynności złożenia deklaracji, na konto bankowe, które jest
    prowadzone w walucie EURO:

    Dane konta:

    Drugi Urząd Skarbowy Warszawa - Śródmieście
    NBP O/O Warszawa
    84 1010 1010 0165 9315 1697 8000"

    http://bit.ly/1Egdvmf

    Czyli trzeba dokonać przelewu w euro na taki numer konta US jaki podałem. Tyle tylko,
    że w Inteligo (mam tam swój firmowy rachunek bankowy) prawdopodobnie jest to
    NIEMOŻLIWE (nie mogę teraz dokładnie sprawdzić, bo "trwają prace modernizacyjne") -
    jeżeli przelew jest w obcej walucie to trzeba podać numer SWIFT, a na zwykły numer
    bankowy można płacił tylko w złotych. Podobny problem mają klienci mBanku:

    http://www.mbank.pl/forum/watek,998823,przelew-podat
    kowy-euro,1.html

    Ten MOSS to ponury żart. I jak ten podatek teraz zapłacić?

  • 3. Data: 2015-04-21 13:14:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 19 Apr 2015 05:46:56 -0700 (PDT), j...@g...com wrote:

    >Drugi Urząd Skarbowy Warszawa - Śródmieście
    >NBP O/O Warszawa
    >84 1010 1010 0165 9315 1697 8000"

    >jeżeli przelew jest w obcej walucie to trzeba podać numer SWIFT,
    To zajrzyj na stronę banku i poszukaj swift:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/o_nbp/kontakty.htm

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 4. Data: 2015-04-21 19:52:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-04-19 o 14:46, j...@g...com pisze:
> [...]
    jeżeli przelew jest w obcej walucie to trzeba podać numer SWIFT, a na zwykły numer

    Jeśli przelew w EUR to nie wysyłaj tego SWIFTEM, a SEPA (koniecznie w
    opcji SHA).
    Taniej i szybciej.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2015-04-25 14:56:53
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 19:52:56 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Jeśli przelew w EURO to nie wysyłaj tego SWIFTEM, a SEPA (koniecznie w
    > opcji SHA).
    > Taniej i szybciej.

    Szkoda, że przed zapłaceniem nie zdążyłem przeczytać Twojej odpowiedzi i zapłaciłem
    SWIFTEM :) Poniżej szczegóły:

    http://i.imgur.com/SVKOKTB.png
    http://i.imgur.com/XiV7M1l.png
    http://i.imgur.com/uandwaW.png

    Wybrałem niestety nie opcje SHA, tylko OUR (nie byłem pewny czy mam prawo częścią
    kosztów przelewu obciążyć Urząd Skarbowy). Rozumiem więc, że gdy wybiorę SHA, wówczas
    Urząd Skarbowy "pokrywa koszty banków trzecich"?

    PS Przy takim przelewie "zagranicznym" (SWIFT, OUR) Całkowity koszt takie przelewu to
    170 zł.

  • 6. Data: 2015-04-25 21:36:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-25 o 14:56, j...@g...com pisze:

    > Wybrałem niestety nie opcje SHA, tylko OUR (nie byłem pewny czy mam prawo częścią
    kosztów przelewu obciążyć Urząd Skarbowy). Rozumiem więc, że gdy wybiorę SHA, wówczas
    Urząd Skarbowy "pokrywa koszty banków trzecich"?

    Przeczytaj warunki dla SEPA.
    Jak dasz inną opcję niż SHA to nie będzie SEPA tylko
    tzw przelew inny niż SEPA i kilkadziesiąt złotych prowizji.
    Nie wiem jak do NBP ale w większości banków albo nie ma
    opłaty za przelew przychodzący SEPA albo jest jakaś symboliczna,
    ale nie księgowana jako odciągnięcie z kwoty przelewu tylko
    odrębna pozycja -więc nie wpływa na zobowiązanie.

  • 7. Data: 2015-04-26 10:18:47
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    Urząd Skarbowy "pokrywa koszty banków trzecich"?

    > PS Przy takim przelewie "zagranicznym" (SWIFT, OUR) Całkowity koszt takie przelewu

    Kosztuje 80, bo 90 dopłaciłeś ekstra za tryb pilny. Dla danin liczy się
    data obciążenia rachunku, więc pilny mogłeś sobie darować.
    No i nie wiem, jak w Twoim banku, czy ten ryczałt 80 za koszty banków
    pośredniczących nie może się zmienić. Bo w czarnym scenariuszu, mogą
    sobie jeszcze pobrać coś na prowizję za ten przelew.

    --
    Pete