    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Podatek od spadku TFI funduszy
    Date: Sun, 26 Apr 2015 21:29:07 +0200

    On 2015-04-26, Tom <T...@d...com> wrote:

    [...]

    > jeżeli w 2013 w sierpniu zapłaciłem 19% od całości kwoty ze zbycia TFI
    > które dostałem w spadku to po takim wyroku:
    >
    > http://prawo.rp.pl/artykul/1056088.html
    >
    > muszę złożyć korektę do PIT za 2013 i odliczyć kwotę wydaną przez
    > spadkodawcę na zakup TFI?

    Ale przecież jednostek TFI nie rozlicza się PITem, podlegają pod ryczałtowy
    podatek, to niby do czego chcesz korektę składać i którego PITu?
    No i miej na uwadze, że wyroki sądu nie stanowią prawa. :-)

    IMHO możesz się co najwyżej zgłosić do TFI o zwrot niesłusznie
    (wg Ciebie) pobranego podatku, no i ew. kopać się o to z ichnim
    "koniem" (prawnikiem ;).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl