    From: "manio" <m...@u...rzeszow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od sprzedaży mieszkania
    Date: Tue, 11 Jun 2002 08:01:28 +0200

    Dzien Dobry!

    Jestem w trakcie kupowania mieszkania (spoldzielcze wlasnosciowe). W sumie
    do tej pory wszystko szlo dobrze, ale nagle wlasciciel sprawdzil w
    spoldzielni, ze wykupil mieszkanie 28 grudnia 1997, a wiec dopiero
    28.12.2002 r. minie 5 lat. Fakt ten sprawia, ze jesli sprzedalby je teraz to
    musialby zaplacic podatek - dosc spory, bo ok. 10 000 zl (niestety nie moze
    raczej skorzystac
    z ulgi - przeznaczenie pieniedzy na cele mieszkaniowe w ciagu 2 lat - bo
    akurat wybudowal dom i to ogromny, gdzie w najblizszym czasie ma zamiar sie
    wprowadzic). Bynajmniej gosc stara sie byc w porzadku i nie chce nas zbyc,
    bo my juz praktycznie sprzedalismy swoje lokum i liczymy na szybka
    przeprowadzke do jego mieszkania. Tak wiec pytanie moje dotyczy tego jak ta
    sprawe zalatwic, abysmy mogli zamieszkac w tym
    nowym dla nas mieszkaniu majac gwarancje, ze wszystko bedzie legalnie i nikt
    sie nie wycofa.

    Czy moze wystarczy spisac u notariusza
    umowe przedwstepna, a z ostatecznym aktem notarialnym czekac do tego 28.12.
    br.? Na ile jest to pewne dla mnie (pytam, bo gosc chce przy tej umowie az
    80 % ceny mieszkania)?

    A czy faktycznie nie mozna obejsc obowiazku uiszczenia podatku od sprzedazy
    np. poprzez umieszczenie w umowie kupna-sprzedazy zastrzezenia, ze prawo
    wlasnosci przechodzi na kupujacych dopiero po 28.12.???

    Z gory serdecznie dziekuje za pomoc!!!

    --
    Z pozdrowieniami
    Manio