  • 1. Data: 2002-12-04 10:12:44
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania i US help
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    Mam taki oto problem. W trakcie trwania malzenstwa maz sprzedal swoje
    kawalerskie mieszkanie. Miedzy innymi za te pieniadze kupilismy jako
    malzenstwo
    wieksze mieszkanie. Po dwóch latach US wezwal nas do zaplacenia podatku od
    róznicy pomiedzy wartoscia sprzedazy mieszkania kawalerskiego a polowa
    wartosci nowego mieszkania. Bylo tego pare stów + odsetki. Ostatnio zmienil
    jednak zdanie i zarzadal podatku od calej wartosci sprzedarzy kawalerskiego
    mieszkania. tj. dobrch kilka tys. + odsetki za 2 lata.

    Czy ktos z grupowiczów miala moze podobny przypadek lub moglby cos doradzic
    bo rece mi opadly do samych kolan.

    Gosia

  • 2. Data: 2002-12-04 12:55:53
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania i US help
    Od: "MateuszK" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieszkania. tj. dobrch kilka tys. + odsetki za 2 lata.
    > Czy ktos z grupowiczów miala moze podobny przypadek lub moglby cos
    Jesli sprzedaje sie mieszkanie przed upływem 5 lat od zakupu to trzeba
    zaplacic 10% podatku.
    Podatku mozna nie placic jesli pieniadze przeznaczy sie w ciagu 2 lat na
    cele budowlane - ale uwaga - trzeba zlozyc taka deklaracje w US, pozniej US
    i tak wzywa do wyjasnienia (Ja tak mialem - sprzedalem mieszkanie, zlozylem
    deklaracje, kupilem nowe mieszkanie, od 2 lat US zwraca mi pieniadze w
    ramach ulgi budowlanej ale teraz mnie wezwali zebym sie wytlumaczyl czy
    przeznaczylem pieniadze ze sprzedazy na cele budowlane :-) - czyli zebym
    przedstawil te sama fakture, na podstwie ktorej US pozwala mi rozliczac ulge
    budowalna - kompletna paranoja! ). Mozesz sprobowac szybko zlozyc
    deklaracje, ze pieniadze ze starego przeznaczylas na nowe mieszkanie - ale
    czy to pomoze??
    Ja ma inny problem - o te 10% pomniejszyli mi ulge budowlana :-((( - ale to
    juz calkiem inna spiewka

    pozdrowienia i powodzenia
    MateuszK

  • 3. Data: 2002-12-04 13:22:20
    Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

    On Wed, 04 Dec 2002 13:55:53 +0100, MateuszK wrote:
    > Ja ma inny
    > problem - o te 10% pomniejszyli mi ulge budowlana :-((( - ale to juz
    > calkiem inna spiewka

    Opis we wczorajszej GW:
    http://www2.gazeta.pl/podatki/1,25044,1189839.html

    Odebranie 10% wartosci poprz. mieszkania z ulgi budowalnej
    nie stoi w sprzecznosci z konstytucja. Jednak artykul wyraznie
    wskazuje NSA jako droge postepowania w takich wypadkach.

    --
    P.K.

  • 4. Data: 2002-12-04 13:55:04
    Od: "MateuszK" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie stoi w sprzecznosci z konstytucja. Jednak artykul wyraznie
    > wskazuje NSA jako droge postepowania w takich wypadkach.

    dzieki - wlasnie sie zastanawiam jak to rozegrac - napierw odwolanie do
    mojego US, pozniej do Izby Skarbowej a pozniej do NSA? - nie mam pojecia jak
    to zalatwic :-(
    Na razie US nie dal mi nic na pismie bo dopiero w tym roku dochodze do
    limitu odliczen

    Moze macie jakies rady?

    pozdrawiam
    MateuszK

  • 5. Data: 2002-12-04 14:14:19
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "MateuszK" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    zlozylem
    > deklaracje, kupilem nowe mieszkanie, od 2 lat US zwraca mi pieniadze w
    /ciach reszta/

    Dzieki za odzew. My własnie zrobiliśmy dokładnie tak jak piszesz . Z tym, że
    wszystko rozbija sie o to, że mąz kupil mieszkanie sam, sprzedał sam a
    drugie kupił na mnie i na siebie. I oto sie US właśnie czepia. Dzisiaj byłam
    u radczyni i wcale mnie nie pocieszyła bo sie okazuje ze US ma rację i ze w
    akcie notarialnym brakuje wpisu ze był to odrebny majątek męża. :((((.
    Okazuje sie ze notariusze nie zawsze wiedzą co robią
    :(((( bo pytaliśmy przed sporządzeniem aktu czy mozna kupic nowe na nas
    dwoje i czy w zwiazku z tym nie będzie problemów z podatkiem. Notariusz
    powiedziala ze mozna i nie ma problemu. Zeby chociaz dodała ze nie jest
    pewna i zeby sie skonsultowac z prawnikiem to zrobilibysmy to i nie było by
    problemu a tak eh szkoda gadac.

    Pozdrawiam
    Gosia