    From: "MateuszK" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania i US help
    Date: Wed, 4 Dec 2002 13:55:53 +0100

    > Mam taki oto problem. W trakcie trwania malzenstwa maz sprzedal swoje
    > kawalerskie mieszkanie. Miedzy innymi za te pieniadze kupilismy jako
    > malzenstwo
    > wieksze mieszkanie. Po dwóch latach US wezwal nas do zaplacenia podatku od
    > róznicy pomiedzy wartoscia sprzedazy mieszkania kawalerskiego a polowa
    > wartosci nowego mieszkania. Bylo tego pare stów + odsetki. Ostatnio
    zmienil
    > jednak zdanie i zarzadal podatku od calej wartosci sprzedarzy
    kawalerskiego
    > mieszkania. tj. dobrch kilka tys. + odsetki za 2 lata.
> [...]
    Jesli sprzedaje sie mieszkanie przed upływem 5 lat od zakupu to trzeba
    zaplacic 10% podatku.
    Podatku mozna nie placic jesli pieniadze przeznaczy sie w ciagu 2 lat na
    cele budowlane - ale uwaga - trzeba zlozyc taka deklaracje w US, pozniej US
    i tak wzywa do wyjasnienia (Ja tak mialem - sprzedalem mieszkanie, zlozylem
    deklaracje, kupilem nowe mieszkanie, od 2 lat US zwraca mi pieniadze w
    ramach ulgi budowlanej ale teraz mnie wezwali zebym sie wytlumaczyl czy
    przeznaczylem pieniadze ze sprzedazy na cele budowlane :-) - czyli zebym
    przedstawil te sama fakture, na podstwie ktorej US pozwala mi rozliczac ulge
    budowalna - kompletna paranoja! ). Mozesz sprobowac szybko zlozyc
    deklaracje, ze pieniadze ze starego przeznaczylas na nowe mieszkanie - ale
    czy to pomoze??
    Ja ma inny problem - o te 10% pomniejszyli mi ulge budowlana :-((( - ale to
    juz calkiem inna spiewka

    pozdrowienia i powodzenia
    MateuszK